مصرف آب در مشهد ۵۰ درصد افزایش یافت

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85556630
مصرف آب در مشهد ۵۰ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: میزان مصرف آب در روزهای گرم مشهد ۵۰ درصد نسبت به میانگین مصرف روزهای عادی افزایش یافت.

حسین اسماعیلیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گذشته میزان مصرف آب در مشهد به بیش از یک میلیارد لیتر در شبانه‌روز رسید که نسبت به هفته قبل از آن ۲۵ درصد و نسبت به میانگین سال ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: امسال شرایط خیلی سختی برای تامین آب کلانشهر مشهد پیش‌بینی می‌شد که بارندگی اردیبهشت و خرداد کمی وضعیت را بهبود بخشید و با اجرای طرح های اضطراری ، شرایط سخت تامین آب تا حدودی هموار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: با وجود بارندگی ها و اجرای طرح های اضطراری، اکنون تنها حدود ۱۷ درصد از حجم ذخیره آب در سدهای مشهد شامل «طرق، دوستی ، کارده و ارداک» آب دارد.

اسماعیلیان افزود: پیش‌بینی شده مشهد در هفته جاری نیز با افزایش دما مواجه باشد و از طرفی در دهه آخر صفر حضور جمعیت چندمیلیونی زائر و عزادار را در مشهد خواهیم داشت، لذا برای گذر از این شرایط مدیریت مصرف و همراهی مردم بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: کولرهای آبی با مصرف حدود ۲۵۰ لیتر در شبانه روز، بیشترین مصرف آب تابستانی را به خود اختصاص داده اند، از این رو شهروندان می‌توانند با کاهش مدت زمان روشنی کولرها، استفاده از دور کُند آن‌ و همچنین تجهیز این کولرها به سایه‌بان، مصرف آب را به کمترین برسانند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: کوتاه کردن مدت زمان دوش گرفتن و استفاده از فلاش تانک‌های استاندارد از دیگر روش های مدیریت مصرف آب است.

اسماعیلیان اظهار امیدواری کرد که با همراهی شهروندان، مشهد تابستان گرم و شرایط اوج مصرف را بدون مشکل پشت سر بگذارد.

به گزارش ایرنا، ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این گستره در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار دارد.

هفته گذشته دمای هوای مشهد تا ۴۰ درجه سانتیگراد رسید که طبق پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، ماندگاری هوای گرم در هفته جاری نیز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha