۲۹۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در لرستان پاکسازی شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۲۹۰ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب استان طی سه ماهه نخست امسال شستشو و پاکسازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا یاسر اکبریان روز شنبه در جلسه با معاونان شرکت آب و فاضلاب استان در سالن جلسات این شرکت اظهار کرد: این اقدام با هدف بالابردن عمر مفید و کارایی شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای استان صورت گرفت که بیش از ۳۰ درصد حجم کار متعلق به شهر خرم آباد بود.

وی اعتبار هزینه شده برای انجام این کار را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: همچنین ۳۰۰ دستگاه چراغ خیابانی کم مصرف در راستای کاهش مصرف انرژی و افزایش سطح روشنایی محوطه برای تاسیسات فاضلاب استان خریداری و نصب شد.

به گفته اکبریان چراغ های خریداری شده از محل اعتبارات مدیریت سبز تامین هزینه و در تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای خرم آباد ، الیگودرز ، پلدختر و ایستگاه پمپاژ گلدشت نصب شدند و با این اقدام، مصرف انرژی برق حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳۰ هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه خانه های در مدار استان از جمله تصفیه خانه خرم آباد است که با بهره برداری از پنج طرح در حال ساخت این ظرفیت به ۲۰۰ هزار متر مکعب افزایش می یابد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان طول شبکه فاضلاب استان به همراه خطوط آن ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است.

بیش از ۲۹۰ هزار اشتراک فاضلاب در لرستان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha