۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85556656
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ستاد اربعین بوشهر میزبان زائران پاکستان و افغانستان است

بوشهر- ایرنا - رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان بوشهر گفت: این ستاد در موکب های داخلی و برون مرزی میزبان خدمت رسانی به زائرین پنج استان و کشورهای پاکستان و افغانستان است.

به گزارش ایرنا " عبدالرضا مطاف " روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اینک ۱۸۵ پرونده موکب‌داران استان بوشهر برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی ثبت شده که ۸۰ موکب آن در مسیرهای برون مرزی عراق مستقر می‌شوند.

وی افزود: متقاضیان راه‌اندازی موکب و نیز صاحبان موکب‌ها که پروانه‌ آن‌ها منقضی شده، باید نسبت به دریافت مجوز و یا تمدید پروانه موکب‌داری اقدام کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر یادآور شد: با توجه به متقاضیان ، امکان افزایش موکب استان بوشهر ویژه خدمات‌رسانی اربعین حسینی تا ۲۰۰ موکب وجود دارد.

مطاف ادامه داد: در مسیرهای داخلی از جنوب استان بوشهر در عسلویه تا شمال این استان در دیلم مساجد، حسینیه‌ها و تکایا به زائرین اربعین حسینی که در مسیر استان بوشهر عبور می‌کنند خدمات تغذیه‌ای و اسکان ارائه می‌کنند.

وی یاد آورشد: فعالیت موکب‌های تغذیه و اسکان استان بوشهر از اول ماه صفر سه‌شنبه، ۱۶ مرداد آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر اضافه کرد: اقدامات تدارکاتی و پشتیبانی ۸۰ موکب برای اعزام به محل‌های مورد نظر در عراق آغاز شده و در حال انتقال تجهیزات هستند.

وی با اشاره به اینکه هفت موکب در مرز شلمچه مستقر می‌شوند گفت: موکب‌های تغذیه و اسکان این استان در شهر نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و در شهر کربلا خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی بر عهده دارند.

مطاف افزود: اربعین سال قبل موکب‌های استان بوشهر در شبانه‌روز به ۱۰۰ هزار نفر خدمات ارائه کردند .

وی گفت: این موکب‌ها علاوه بر اسکان، پذیرایی در پنج وعده شامل صبحانه، میان وعده صبح، نهار، میان وعده عصر و شام برعهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha