۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85556726
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انتقاد کره شمالی از سئول به علت انتشار شایعات در مورد سیل 

تهران- ایرنا- کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دنبال وقوع سیل در این کشور از رسانه‌های کره جنوبی به علت انتشار شایعات در مورد خسارات برآمده از آبگرفتگی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، رسانه دولتی کره شمالی امروز شنبه به نقل از کیم اعلام کرد که رسانه‌های کره جنوبی در مورد خسارات و تلفات سیل در این کشور شایعه منتشر می‌کنند.

کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد که جاری شدن سیل در مناطق شمالی این کشور شمار نامشخصی تلفات در پی داشته و خساراتی به هزاران خانه وارد کرده است.

کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که مایل است به سرعت به «قربانیان فاجعه کره شمالی» کمک‌های بشردوستانه ارائه کند. این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که گزارش‌های خبری کره جنوبی اینگونه مخابره شد که تعداد کشته‌شدگان و مفقودان ممکن است به یکهزار و ۵۰۰ نفر برسد.

گزارش تلویزیون چوسان کره جنوبی، همچنین از مرگ احتمالی امدادگران کشته شده در سقوط بالگرد خبر داد. اما کیم این آمارها را به باد انتقاد گرفت.

رهبر کره شمالی افزود که گزارش‌ها در مورد سیل یک کارزار افترا از سوی کره جنوبی برای رسوایی و خدشه دار کردن وجهه پیونگ یانگ است.

کره شمالی روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که مقاماتی که وظایف خود را در زمینه پیشگیری از بلایا نادیده گرفته‌اند، تلفات نامشخصی به بار آورده‌اند.

کره شمالی اعلام کرده است که در منطقه سینویجو که بیشترین خسارت سیل را متحمل شده، هیچ تلفاتی جانی در پی نداشته است.

این کشور خبر داد که نیروی هوایی بیش از پنج هزار نفر را نجات داده است که حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر از آنها با بالگرد «در عرض چند ساعت» نجات یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha