کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سیزدهم مرداد به ممنوعیت بستن قرارداد سرویس مدارس با پیمانکاران،تغییر تاریخ اعزام مشمولان،آمادگی کادر درمان برای امدادرسانی به مردم غزه،خدمات رسانی ۵۰۰ موکب درمانی در اربعین،آماده‌باش هلال احمر درپی هشدار سازمان هواشناسی،کشف ۳۹۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی،کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری و شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

گرمازدگی ۳۰۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به ضرروت رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از گرمازدگی گفت: گرمازدگی ۳۰۵ نفر را راهی بیمارستان کرد.

بابک یکتاپرست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر گفت: از تاریخ سوم تا دوازدهم مردادماه جاری ۴۰۴ نفر دچار عوارض گرمازدگی شدند که ۳۰۵ نفر از آنها به دلیل شدت گرمازدگی به مراکز درمانی مراجعه کردند و ۹۹ نفر با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفتند.

وی افزود: تکنسین‌های اورژانس ۵۰ نفر را در محل درمان کردند و ۴۹ نیز به مراکز درمانی کشور منتقل شدند همچنین هم اکنون ۷ نفر با تشخیص گرمازدگی به منظور دریافت خدمات درمانی تکمیلی، در مراکز درمانی بستری هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

آماده‌باش نیروهای عملیاتی هلال احمر ۴ استان درپی هشدار سازمان هواشناسی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر رگبار باران و وزش شدید باد خبر داد و گفت: نیروهای عملیاتی هلال احمر ۴ استان در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

بابک محمودی اظهارداشت: هشدار سطح نارنجی شماره ۴۸ سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش شدید و وزش شدید باد صادر شد و بر این اساس روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های: جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان و جنوب شرق فارس پیش‌بینی می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

نور شبانه مانیتورها خطر دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد

بازرس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: نور شبانه مانیتورها خطر دیابت نوع ۲ را تا ۶۷ درصد افزایش می‌دهد.

مرتضی غفاریان، افزود: با وجود هشدارهایی که در مورد استفاده بیش از حد از صفحه نمایش، خصوصا در شب یا نور کم محیط وجود دارد، بسیاری از مردم هنوز قبل از خواب شبانه از تلفن خود استفاده می کنند.

این اپتومتریست اظهار داشت: مغز نور الکتریکی را به عنوان نور خورشید که تولید ملاتونین را سرکوب می کند، شناسایی کرده و باعث می‌شود خواب عمیق به تاخیر بیافتد و ثابت شده کم خوابی با چاقی و دیابت نوع دوم ارتباط مستقیم دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

عصبانی شو اما پرخاش نکن

عصبانیت و خشم یک احساس طبیعی و بخشی از واکنش‌های انسانی است. هر فردی حق دارد احساس خشم کند و عصبانی شود، اما مهم است که آن را به درستی مدیریت کرده و از پرخاشگری اجتناب کند. پرخاشگری نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه می‌تواند روابط را تخریب کند و به خود و دیگران آسیب برساند.

عصبانی شدن احساس طبیعی است که ممکن است در برخی مواقع رخ دهد، اما پرخاشگری واکنش نامناسب و غیرمسئولانه‌ای به عصبانیت است که ممکن است به صدمه زدن به دیگران منجر شود و ردپای خشم کنترل نشده را می‌توان در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم دید.

نکته قابل تامل این است که با تقویت ویژگی‌هایی می‌توان حس عصبانیت را کنترل کرد که این امر با تمرین‌های آرامش بخش مانند تنفس عمیق یا تمرینات یوگا میسر خواهد شد اما در این بین افرادی هستند که تاب‌آور نبوده و افراد تاب‌آور را به مثابه افراد فرازمینی تصور می‌کنند که استعدادهای خاصی دارند و در نتیجه خود را محق به پرخاشگری می‌دانند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

فداکاری محیط‌بان سیاهکلی/تا پایان هفته از بیمارستان مرخص می‌شود

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: «غلامرضا حیدری» محیط‌بان سیاهکلی که شامگاه سه‌شنبه ۹ مرداد در گشت زنی منطقه دیلمان در استان گیلان مورد حمله یک خرس قهوه‌ای قرار گرفت شرایط مناسبی دارد و تا پایان هفته از بیمارستان مرخص می‌شود.

سرهنگ جمشید محبت خانی با اشاره به اینکه وضعیت مه آلود بودن هوا و همراه بودن توله ها در کنار خرس قهوه ای از عوامل وقوع این حادثه بود، افزود: این اتفاق یک اتفاق نادر بود و در شرایط خاصی به وقوع پیوسته و امیدواریم که دیگر شاهد چنین حوادثی برای محیط بانان کشور نباشیم.

وی اظهارداشت: محیط بان حیدری با توجه به اینکه در زمان این اتفاق سلاح سازمانی در اختیار داشت اما از اسلحه استفاده نکرد تا این گونه ارزشمند و توله‌هایش آسیبی نبینند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

معلمان مدارس غیردولتی با ۳۰ ساعت کار در هفته بیمه می‌شوند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان مدارس غیردولتی از سال تحصیلی جدید با ۳۰ ساعت کار در هفته از بیمه و حقوق کامل بهره‌مند می‌شوند.

احمد محمودزاده در نشست خبری با موضوع اولین جشنواره ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی اظهار کرد: همچنین ۶۰ ساعت دوره توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی و بیمه مدارس غیردولتی در حوزه سلامت برگزار می شود.

وی در ادامه به جزئیات جشنواره ملی ابتکارات و خلاقیت های مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: این جشنواره در راستای فرمایشات رهبر انقلاب به منظور انتقال خلاقیت و ابتکارات مدارس غیردولتی به مدارس دولتی برگزار می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

پلیس ۳۹۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی را کشف کرد

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا گفت: با اجرای دومین مرحله از طرح عملیاتی کشف وسایل نقلیه مسروقه در سطح معابر و پارکینگ‌ها تعداد ۳۹۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف شد.

سرهنگ محمدرضا اکبری در تشریح این خبر توضیح داد: در راستای اجرای طرح‌های ابلاغی، دومین مرحله از طرح عملیاتی کشف وسایط نقلیه مسروقه در سطح معابر و پارکینگ‌ها در اواخر تیرماه سال جاری به طور همزمان در استان‌های سراسر کشور به مورد اجرا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه این طرح به مدت ۳ روز بود، افزود: با اقدامات شبانه روزی کارآگاهان پس از جمع‌بندی نتایج طی این مدت تعداد ۲۱۹ دستگاه خودرو و تعداد ۱۷۴دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری در ۲ سال اخیر

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به تصویب «قانون اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری» در اردیبهشت سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شاهد کاهش ورود پرونده‌های به دیوان عدالت اداری بودیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری در نشست خبری با تسلیت شهادت مجاهد نستوه جبهه مقاومت شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم منحوس اسرائیل، اظهار داشت: این روزها با ضایعه تلخی که برای امت اسلامی رخ داد، روبرو هستیم و این حادثه نفرت‌انگیز تروریستی به دست صهیونیست‌ها و با حمایت آمریکا و استکبار جهانی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه خونخواهی حق مسلم نظام جمهوری اسلامی ایران است زیرا مهمان عزیز ایرانیان را که برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری دعوت شده بود، به شهادت رساندند، ابراز امیدواری کرد، نظام جمهوری اسلامی به این واقعه پاسخ قاطع و بازدارنده دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

۵۰۰ موکب درمانی در اربعین ۱۴۰۳ خدمات رسانی خواهند کرد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از حضور حدود ۵۰۰ موکب درمانی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات به زائران خبر داد.

سید علی مرعشی گفت: جلسه ای با حضور موکب داران درمانی اربعین ۱۴۰۳ برگزار شد که از موکب داران که در پیاده روی اربعین حضور دارند برای هماهنگی بهتر و موثرتر در عملیات اربعین دعوت شده بود.

وی در ادامه بیان کرد: آخرین اقدامات در نقل و انتقال دارو و تجهیزات پزشکی و امکاناتی که جمعیت هلال احمر در اختیار این موکب داران خواهد گذاشت و همچنین توقعاتی که هلال احمر در ارائه خدمات درمانی از موکب داران در اربعین حسینی دارد، در این جلسه تشریح شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

آمادگی کادر درمان ایران برای امدادرسانی به مردم غزه

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ضمن محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، از آمادگی بیش از ۱۵ هزار نفر کادر درمان کشور برای امدادرسانی به مردم مظلوم غزه خبر داد.

محمد حسین زارع‌زاده گفت: هم اکنون ۱۰ ماه از آغاز موجی سنگین از جنایات وحشیانه توسط رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد و از آنجا که مجامع بین‌المللی در برابر این دست اقدامات سکوت کرده و با سهل‌انگاری وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهند، این رژیم کودک‌کش هر روز دست به جنایت‌های جدید و وقیحانه‌تری می‌زند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: از آنجا که ترور شهید دکتر اسماعیل هنیه در خاک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت قطعا موجب این می شود که ما حق پاسخ قاطعانه را برای خود قائل باشیم و خون این شهید والامقام بدون جواب نخواهد ماند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

هیچ مجوزی برای تولید پنیر از شیر الاغ صادر نشده است

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص ادعای مطرح شده در خصوص پنیرهای گرانقیمت تولید شده از شیر الاغ را تکذیب و اعلام کرد: هیچ مجوزی مبنی بر تولید پنیر از شیر الاغ حتی با ادعای درمانی از این حوزه صادر نشده است.

به گزارش سازمان غذا و دارو، ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر تهیه پنیرهای گرانقیمت از شیر الاغ در کشور مستند نیست، از رسانه‌ها درخواست می شود قبل از پرداختن به موضوعات چالش برانگیز، از حوزه‌های تخصصی مرتبط، صحت و سقم موضوع را بررسی کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

تغییر تاریخ اعزام مشمولان در شهریورماه ۱۴۰۳

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: با توجه به همزمانی تاریخ اعزام به خدمت مشمولان اعزامی شهریور ماه با مراسم معنوی اربعین حسینی(ع)، دوره آموزش رزم مقدماتی این افراد در تاریخ هفدهم شهریورماه برگزار می شود.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به همزمانی تاریخ اعزام به خدمت مشمولان اعزامی شهریور ماه با مراسم معنوی اربعین سالار و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و بهره مندی مشمولان از فیوضات این مراسم، دوره آموزش رزم مقدماتی این گروه در تاریخ هفدهم شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

بر این اساس، این دسته از مشمولان می بایست روز چهارشنبه هفدهم شهریور ماه سال ۱۴۰۳ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

سه قاتل و شرور مسلح در کرمان دستگیر شدند

فرمانده گردان‌های تکاوری ابوذر یگان‌های ویژه پاسداران فراجا از دستگیری سه قاتل و شرور مسلح در محور کرمان بردسیر در یک عملیات ضربتی و مشترک خبر داد.

سرهنگ علی پورنخعی اظهار داشت: مرکز عملیات پلیس آگاهی استان کرمان اخباری مبنی بر شناسایی سه قاتل و شرور مسلح و تردد با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در محور کرمان بردسیر دریافت کرد و تیم‌های عملیاتی گردان تکاوری ابوذر سوژه مورد نظر را شناسایی و با شگردهای خاص پلیسی برای توقف و دستگیری متهمان وارد عمل شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

هشدارها به کاهش آمار غرق‌شدگان کمک کرد/ اجرای برنامه‌های فرهنگی در سواحل

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به پویش ملی «غرق نشویم»، گفت: این اقدام جمعی داوطلبانه سبب کاهش آمار غرق‌شدگان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی المدنی با اشاره به پویش ملی «غرق نشویم» که برای دومین سال با شعار «بی گدار به آب نزنیم» در سواحل استان‌های شمالی برگزار شده است، افزود: این پویش با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی هموطنان و کاهش غرق‌شدگی در سواحل شمال کشور با مشارکت یک هزار نفر از اعضای داوطلب سازمان جوانان جمعیت هلال احمر آغاز شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار غرق‌شدگی در سواحل مازندران و گیلان با برگزاری این پویش از سال گذشته، اظهار داشت: حضور جوانان در این طرح به کاهش آمار غرق شدگان کمک بسیار کرده است؛ اجرای چنین برنامه‌هایی و رعایت نکات ایمنی از سوی هموطنان، به‌ پیشگیری و کاهش غرق‌شدگی کمک کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

بستن قرارداد «سرویس مدارس» با پیمانکاران «ممنوع»/پیام«این فرزند شما نیست» را جدی نگیرید

انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و ادارات آموزش و پرورش با مجموعه‌های مرتبط با سرویس مدارس و پیمانکاران، برای سال تحصیلی پیش‌رو «ممنوع» است، اگر اولیا با شرکت‌هایی که در سامانه ثبت نشده قرارداد ببندند، مسئولیتی متوجه شهرداری نخواهد بود.

با صدای گرم مادر چشمانت را باز می کنی، می بینی که ای بابا هوا هنوز تاریک است و دلت می خواهد دوباره بخوابی، برای همین سرت را به زیر پتو می بری و با التماس می گویی فقط پنج دقیقه و دوباره به خواب ناز فرو می روی، اما طولی نمی کشد که دوباره صدای مادر بلند می شود اما این بار کمی زنگ دار است تا تو را مجبور کند که از رختخواب کنده شوی، به ناچار بلند می شوی، هنوز هوا تاریک است اما باید به مدرسه بروی و به گفته بزرگترها درس بخوانی تا در آینده آدم مهمی بشوی، پس بلند می شوی، تلو تلو خوران دست و صورت را می شویی به زور دو لقمه از صبحانه ای که مادر آماده کرده را قورت می دهی، لباس پوشیده، کیف را گرفته و راهی مدرسه می شوی، باید پیاده مسیری را طی کنی تا به مدرسه برسی، آن روزها از سرویس مدارس خبری نبود، باید در سرما و گرما خودت می رفتی و خودت به خانه بر می گشتی.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ورودی پرونده‌های دیوان عدالت اداری/شرایط بیمه معلمان مدارس غیردولتی

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha