توکیو: به‌شدت نگران وضعیت خاورمیانه هستیم

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85556828
توکیو: به‌شدت نگران وضعیت خاورمیانه هستیم

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ژاپن در واکنش به ترور«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در محل اقامتش در تهران و حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت، تاکید کرد: توکیو به‌شدت نگران وضعیت خاورمیانه است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه ژاپن، یوکو کامیکاوا تاکید کرد: در شرایط فعلی باید از حملات متقابل پرهیز کرد و نسبت به تثبیت وضعیت قدم برداشت.

وی افزود: ما به همکاری با دو طرف برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع و تشدید تنش ها همکاری خواهیم کرد.

کامیکاوا ادامه داد: توکیو همچنین به تلاش خود در حوزه دیپلماتیک و همکاری نزدیک با سایر کشورها ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه ژاپن خاطرنشان کرد: ما هیچ اطلاعاتی مبنی بر آسیب دیدن اتباع ژاپنی دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: توکیو در چند روزگذشته از شهروندان ژاپنی خواسته است تا سفر خود را به لبنان و اسرائیل (سرزمین های اشغالی) لغو کنند و از این مناطق خارج شوند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رییس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

در اطلاعیه سپاه تاکید شد: علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

شهادت رهبر حماس با واکنش‌های و پیام‌های محکومیت از سوی مقامات فلسطینی و سایر مقامات مواجه بوده است و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکومیت این ترور گفت ما این ترور را اقدامی بزدلانه و تحرکی خطرناک می‌دانیم و از همه مردم‌مان می‌خواهیم در برابر اشغالگران اسرائیلی به وحدت، صبر و پایداری روی آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha