هدفگذاری رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی در کرمان و نیاز به ۱۵۰ همت سرمایه‌

کرمان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان با بیان اینکه سال گذشته ۸۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال منابع دولتی در استان داشتیم گفت: امسال برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی که هدفگذاری شده به ۱۵۰ همت تامین مالی نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا وحیدی روز شنبه در پنجمین نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان افزود: تحقق رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی در استان الزاماتی دارد به طور مثال پنج درصد از این منابع در بخش اعتبارات دولتی، ۱۴ درصد بخش خصوصی، ۳۲ درصد تسهیلات بانکی، چهار درصد بورس، هشت درصد منابع شرکت های دولتی، ۱۸ درصد منابع شهرداری ها، هشت درصد صندوق توسعه ملی، سه درصد منابع خارجی، پنج درصد منابع نهادها و بنیادها و چهار درصد سایر منابع در مجموع باید تامین شود.

وی با بیان اینکه وظایف دستگاه ها نیز در این بخش تعریف شده است اظهار داشت: فعال سازی ۶۴ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در حوزه صمت و جهاد کشاورزی و همچنین ارتقای بهره وری در برنامه است.

هدفگذاری رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی در کرمان و نیاز به ۱۵۰ همت سرمایه‌
وحیدی رییس سازمان مدیریت کرمان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان همچنین گفت: آبرسانی به شهرهای مختلف استان از طریق سد صفارود، سد نساء، آبرسانی به جیرفت و تامین آب و برق نهضت ملی و نیز احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی از جمله طرح های کلان آب و برق استان کرمان در نظر گرفته شده است.

تدوین برنامه تحقق شعار سال

وی با اشاره به هدفگذاری متغیرهای کلان اقتصادی کرمان در برش استانی تحقق شعار سال گفت: این برنامه شامل ۱۸ برنامه اجرایی در ۲ بخش شاخص‌های کلان اقتصادی استان و جلب مشارکت مردم است.

وحیدی تصریح کرد: رشد اقتصادی استان کرمان در سال گذشته ۳.۴ درصد بوده و در سال جاری ۷.۵ درصد پیش بینی شده، رشد گروه کشاورزی در سال گذشته منفی ۶.۱ درصد بوده که برای امسال ۳.۶ درصد برنامه ریزی شده است.

به گفته وی همچنین بخش صنایع و معادن از ۴.۵ درصد به ۸.۹ درصد و حوزه خدمات که ۵.۵ درصد در سال گذشته بوده، به هفت درصد هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد: تورم سالیانه استان در عملکرد سال ۱۴۰۲ میزان ۴۰.۶ درصد بوده که این آمار در سال جاری ۳۵.۹ پیش بینی شده و تورم نقطه به نقطه ۳۵.۲ و برای امسال ۲۲ درصد شده؛ جذب سرمایه گذاری خارجی نیز در سال گذشته ۳۰ میلیون دلار بوده که برای امسال به ۸۷.۸ میلیون دلار پیش بینی شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: ارزش صادرات سال گذشته در استان ۵۴۰ میلیون دلار عملکرد(مربوط به گمرکات استان کرمان) بوده که در سال جاری به ۶۵۰ میلیون دلار باید برسد؛ نرخ بیکاری در سال گذشته ۸.۸ درصد و پیش‌بینی امسال ۸.۳ شده، نرخ مشارکت نیروی کار نیز از ۴۰.۱ درصد در سال گذشته به ۳۹.۱ رسیده است.

وی همچنین با اشاره به ۳۱ شهریور ماه به عنوان آخرین مهلت جذب اسناد خزانه گفت: در صورتی که دستگاهی نمی تواند این اعتبارات را جذب کند، این اعتبار را به دستگاه دیگری می دهیم.

به گزارش ایرنا اعضای شورای برنامه ریزی و استان کرمان در این نشست با ساخت مخزن آب شرب محی آباد در شهرستان کرمان، نیروگاه ۴۰ مگاواتی در سیرجان، یک مجتمع گردشگری، چند طرح د امپروری در بافت، انار و شهربابک، همچنین طرح کنسانتره کرومیت در اُرزوییه، طرح معدنی مس در شهربابک، کارخانه تولید آسفالت در بم و همچنین با اجرای برخی از پروژه های صنعتی جنوب استان موافقت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha