بی‌توجهی به جلو عامل اصلی تصادف موتورسواران تهرانی

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بی‌توجهی به جلو با ۳۴ درصد، رتبه اول تصادفات موتورسیکلت در تابستان ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رابعه جوانبخت روز شنبه در گفت و گویی اعلام کرد: جنس تصادفات موتورسیکلت در فصل تابستان کمی متفاوت‌تر از دیگر فصول سال است زیرا هوا گرم می‌شود و تمایل استفاده از این وسیله نقلیه به صورت کلی در ۶ماهه اول سال بیشتر است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رتبه اول علت تامه تصادفات موتورسیکلت در فصل تابستان ۱۴۰۲ به عدم توجه به جلو با فراوانی ۳۴ درصد و رتبه دوم نیز به حرکت در خلاف جهت موتورسواران با ۱۳ درصد از کل آمار اختصاص یافت.

به گفته سرهنگ جوانبخت، همچنین در تابستان ۱۴۰۲ رتبه بعدی این آمار به عدم توانایی راکبین موتورسیکلت با ۱۱ درصد و عدم رعایت حق تقدم نیز با ۱۰ درصد رتبه بعدی را به خود اختصاص داد.

۲۶ درصد از تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی رخ می‌دهد

وی همچنین گفت: آمار تصادفات موتورسیکلت سواران در تابستان ۱۴۰۲ حکایت از آن دارد که این تصادفات در محورهای اصلی با ۶۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ جوانبخت بیان کرد: همچنین در همین بازه زمانی تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی با آمار ۲۶ درصد، عدد بسیار بزرگی را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد: تصادفات موتورسواران در خطوط ویژه در تابستان ۱۴۰۲ با سه درصد، محورهای فرعی با چهار درصد و تونل ها با یک درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha