امام جمعه اهل سنت بندرعباس: ترور «هنیه» در راستای جلوگیری از پیشرفت جوامع اسلامی بود

بندرعباس - ایرنا - امام جمعه اهل سنت بندرعباس هرگونه تعرض به ساحت امنیت و حقوق بشر را محکوم کرد و گفت: ترور اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در راستای جلوگیری از پیشرفت جوامع اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، شیخ یوسف جمالی روز شنبه در دیدار با مردم و علمای اهل سنت بندرعباس اظهار کرد: رژیم جنایتکار اسرائیل یک پروژه استعماری است که هدفش برهم زدن ثبات و آرامش جوامع منطقه است و با استفاده از ترور و دسیسه‌چینی، تلاش می‌کند تا هرگونه حرکت به سمت توسعه، پیشرفت و ثبات در جوامع مسلمان را ناکام کند.

رییس شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب ایران بیان کرد: این رفتارهای غیرانسانی صهیونیستها در طول ۷۰-۸۰ سال گذشته ثابت شده است و تحلیلگران مسلمان و بسیاری از اندیشمندان غیرمسلمان نیز به این نتیجه رسیده‌اند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین به نقش رسانه‌های اجیر شده، در تخریب وجهه اسلام اشاره کرد و گفت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ اسلام، مسلمانان از شکست و مرگ هم‌کیشان خود خوشحال نمی‌شدند اما امروز شاهد هستیم که برخی مسلمانان از کشته شدن هم‌کیشان خود به دست یهودیان شادی می‌کنند.

شیخ جمالی در بخش دیگری از سخنان خود به بعد دینی قضیه پرداخت و به نقل از کتاب مقدس یهودیان، رفتارهای خشونت‌آمیز رژیم اسرائیل را محکوم و تاکید کرد: این رژیم با قتل و ترور شکل گرفته و از ابتدای تشکیل تاکنون هزاران نفر را ترور کرده است.

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی بامداد چهارشنبه دهم مرداد بر اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha