مسیر شهدا به عنوان منشا قدرت جمهوری اسلامی باید نهادینه شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه شهدا منشا و مظهر قدرت جمهوری اسلامی هستند و استقلال و آزادی امروز را مدیون خون آنان هستیم، گفت: باید تلاش کنیم که مسیر، ارزش ها و خلوص آنان را در وجود خود و در تک تک آحاد جامعه نهادینه کنیم.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان در رشت اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت نباید فقط به فرهنگنامه انتقال یابد و باید رشادتهای شهدا و ایثارگران به صورت جهادی در متن جامعه برای مردم تبیین شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دشمنان از همان ابتدای انقلاب تا امروز از هر راه و شیوه ای برای ضربه زدن به کشور ما استفاده کرده اند، افزود: امروز باید با حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، جانفشانی شهدا و ایثارگران را برای نسل امروز و آینده بازگو کنیم و از سوی دیگر خاطرات پدران و مادران شهدا، جانبازان و آزادگان نیز بیش از پیش در مراسم های مختلف به خصوص در یادواره شهدا بازگو شود.

وی ادامه داد: باید تلاش شود فرهنگ ایثار و شهادت در برپایی یادواره‌های شهدا در وجود اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان نهادینه شود ضمن آنکه نسل امروز را بیشتر با جنایت جنایتکاران و منافقان آشنا سازیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: ما از جنبه حقیقی و حقوقی باید تکلیف خود را در قبال شهدا اداء کنیم زیرا هر پیشرفتی که امروز در جامعه حاصل شده به برکت خون شهداست، جوانان و مردان و زنان غیوری که عشق به اباعبدالله (ع) با تار و پود وجودی شان آمیخته بود و درس آزادی و شجاعت را از عاشورای حسینی آموختند و امروز این ارزش ها به ما منتقل شده و چون گذشته با تمام توان در مقابل زورگویان ایستادگی می کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا و اتفاقاتی که بعد از آن رخ داد، نسل به نسل به ما منتقل شده و امروز وظیفه داریم که این حماسه را به نسل کنونی و نسل های آتی منتقل کنیم تا همچنان قیام حضرت امام حسین(ع) بهترین الگو برای ما باشد.

تشکیل محور مقاومت، خروجی دوران دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: دفاع مقدس ثمره‌های زیادی برای جامه ما و جهان اسلام داشت که تشکیل محور مقاومت یکی از این خروجی هاست.

سرهنگ حسن حبیبی در ادامه با اشاره به روند ساخت موزه دفاع مقدس گیلان افزود: کلنگ احداث این موزه از سال ۹۸ به زمین زده شد و قرار بود که در سالروز آزادسازی خرمشهر توسط رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی افتتاح شود.

وی ادامه داد: با توجه به شهادت شهید جمهور، این مرکز در هفته دفاع مقدس افتتاح می شود که یکی از دغدغه های خانواده های شهدا و ایثارگران نیز راه اندازی این موزه بود و از سوی دیگر در حوزه نرم افزاری نیز دانشنامه دفاع مقدس هم در حال تدوین است.

وی بیان کرد: هم اینک در تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان گیلان پیشرفت خوبی داریم و هر اثری از شهدا، خاطرات جانباران و ایثارگران نیز به مقالات علمی تبدیل می شود و اثر ماندگاری نیز از شهدا برجا خواهد ماند.

در پایان این جلسه نیز ۲۵ عنوان کتاب دفاع مقدس توسط استاندار گیلان و سایر مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان رونمایی شد.

این کتابها در حوزه دفاع مقدس، تاریخ شفاهی پیشکسوتان و رزمندگان و نیز خاطرات والدین شهدا و کتابهای مخصوص کودکان و نوجوانان در حوزه دفاع مقدس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha