۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85556855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی کرج دستگیر شد

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴
کد خبر: 85556855
عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی کرج دستگیر شد

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا البرز از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و اخاذی فضای ‏مجازی در شهرستان کرج خبر داد‎.

به گزارش ایرنا از پلیس البرز ، سرهنگ "رسول جلیلیان" روز شنبه اظهار کرد : در پی شکایت یکی از شهروندان کرجی مبنی بر تهدید و اخاذی فردی در بستر فضای مجازی مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد : با اقدامات و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در یکی از محله های شهرستان کرج شناسایی و دستگیر شد که در تحقیقات اولیه، متهم منکر بزه ‌ارتکابی ‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات پلیس، به جرم خود اعتراف کرد.
جلیلیان بیان کرد: بررسی ها نشان داد ،متهم با اجبار اقدام به سوار نمودن شاکی در خودروی خود نمود وسپس با زور و تهدید گوشی شاکی را او گرفته و با تهدید به انتشار اطلاعات و تصاویر، اقدام به اخاذی از شاکی می کرد.

وی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف در صدد دستیابی به تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.
جلیلیان یادآورشد : کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha