بولتون: پاسخ انتقام‌جویانه ایران بسیار قوی و با خسارت زیاد برای اسرائیل خواهد بود

تهران - ایرنا- «جان بولتون» مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا پیش بینی کرد که پاسخ انتقام جویانه ایران به رژیم صهیونیستی به خاطر ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس «بسیار قوی و موثر» باشد و «خسارت و تلفات زیادی» به این رژیم وارد کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، جان بولتون مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در گفت وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و ترور «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد که ایران اقدام موثر و بسیار مهمی انجام خواهد داد. فکر می کنم این، حادثه ای بسیار مهم است. پاسخ ایران این بار متفاوت از پاسخ ماه آوریل گذشته (عملیات وعده صادق) خواهد بود. پاسخ انتقامجویانه ایران موثر و بسیار قوی خواهد بود.

وی افزود: فکر نمی کنم که ایران این بار کرامت خود را نادیده بگیرد و به احتمال زیاد، در این مرحله ایران در قالب پاسخ خود، اهدافی را در اسرائیل هدف قرار خواهد داد که باعث کشته شدن شماری از افراد و خسارت های زیادی خواهد شد.

بولتون گفت: فکر می کنم که دولت آمریکا خواهان یک درگیری گسترده تر نیست اما از نظر اسرائیل ارزیابی اوضاع - با توجه به حملات (حزب الله) به شمال (فلسطین اشغالی) و حملات (یمن) در دریای سرخ و حملات از عراق و سوریه با حمایت ایران - نشان می دهد که عملا وارد یک جنگ گسترده تر شده است. با وجود تمایل آمریکا برای جلوگیری از جنگ گسترده تر، من فکر می کنم که وضعیت از ارزیابی آمریکا گذر کرده و اسرائیل خود را از همه جبهه ها تحت محاصره می بیند و فکر نمی کنم که از این مرحله عقب نشینی کند.

وی گفت که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس باعث تعویق زیاد مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به آتش بس و تبادل اسیران خواهد شد و دو طرف (حماس و رژیم اسرائیل) همچنان از دستیابی به یک توافق بسیار دور هستند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را ترور کرد.

درپی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha