۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85556908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در ۱۳ شهر بوشهر بالای ۴۰درجه ثبت شد

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85556908
دمای هوا در ۱۳ شهر بوشهر بالای ۴۰درجه ثبت شد

بوشهر- ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: داده های ایستگاههای هواشناسی این استان بیانگر ثبت دمای بالای ۴۰درجه سانتیگرادی در ۱۳ شهر این استان در شبانه روز گذشته است.

زهرا راستگو روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در شبانه روز گذشته شهرهای شبانکاره و آبپخش از توابع شهرستان دشتستان با ثبت دمای ۴۷ درجه سانتیگرادی گرمترین شهرهای این استان شناخته شدند.

وی یادآور شد: در مدت یادشده دمای هوا در مراکز شهرهای خورموج ، برازجان و اهرم مرکز شهرستان‌های دشتی، دشتستان و تنگستان ۴۶ درجه سانتیگراد ، تنگ‌ارم دشتستان ۴۳، جم ۴۲، کنگان، خارگ و عسلویه ۴۱ درجه و دیلم و بهرگان ۴۰ درجه ثبت شده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: رطوبت و شرجی هوا نیز در هفت شهر ساحلی استان بوشهر بین ۷۰ تا ۸۵ درصد ثبت شده است.

راستگو ادامه داد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، با تداوم وزش باد شمال غربی تا روز یکشنبه سواحل استان متلاطم پیش بینی می شود.

وی افزود: از روز دوشنبه تا پایان هفته با جنوبی شدن جریانات، شرجی و غبار محلی مورد انتظار است.

راستگو گفت: با افزایش سرعت وزش باد طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه سواحل استان متلاطم خواهد بود و با افزایش ناپایداری در ارتفاعات جنوبی در روز سه شنبه افزایش ابر و وقوع رگبار و رعد و برق در این نواحی دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آسمان صاف، گاهی کمی ابری همراه با غبار محلی، طی ساعاتی وزش باد و در برخی نقاط با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در مدت یادشده جهت وزش باد بطور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و روی دریا در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو با اشاره به پیش بینی ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر گفـت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۰ ، جزر اول ساعت ۱۴:۵۰ و مد دوم ساعت ۲۱:۱۰ خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر گفت: سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج خلیج‌ فارس، اختلال در فعالیت‌های دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر ایجاد کرده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر جلوگیری از رفتن شناورها به دریا به ویژه قایق‌های صیادی و تفریحی تصریح کرد: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها از جمله قایق‌های صیادی و تفریحی و شناگران در مناطق تحت تأثیر را فراهم می‌کند از این نظر تا ۱۴ مردادماه از رفتن به دریا خودداری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha