۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85556963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت بر عملکرد قضات نافی استقلال قاضی نیست

اصفهان – ایرنا - معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور گفت: نظارت بر عملکرد قضات نافی استقلال قاضی در صدور رای نیست.

به گزارش ایرنا، یحیی جعفری روز شنبه در مراسم تقدیر از قضات برتر در دادگستری اصفهان، هدف از نظارت بر عملکرد قضات را حمایت و صیانت از آنان و ارتقاء عملکرد این قشر دانست.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت‌ها و مخاطراتی که در شغل قضاوت وجود دارد دستگاه قضایی با هدف حمایت و صیانت از قضات، پایش‌های نظارتی را در دستور کار قرار داده است و این موضوع هیچ منافاتی با استقلال قاضی در صدور رای ندارد.

معاون دادسرای انتظامی قضات کشور، همچنین شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر حماس را تسلیت گفت و این اقدام تروریستی را بر خلاف اصول انسانی و قوانین بین‌المللی دانست و محکوم کرد.

رییس کل دادگستری اصفهان نیز در این مراسم گفت: محور دستگاه قضایی قاضی است و حفظ کرامت و شان قاضی باعث حفظ کرامت دستگاه قضایی در تراز گام دوم انقلاب، خواهد شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری با تقدیر از تلاش‌های جهادگونه قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان اصفهان افزود: با توجه به آمار ورودی و رسیدگی به پرونده، تلاش قضات و کارکنان دادگستری اصفهان مصداق عینی کار جهادی و قابل ستایش است.

وی همچنین، با محکوم کردن اقدام ناجوانمردانه ترور شهید اسماعیل هنیه، شهادت این مجاهد و مبارز شهید را به مردم فلسطین، محور مقاومت، مردم ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

رییس کل دادگستری اصفهان افزود: رژیم کودک کش صهیونیستی در طول حیات شوم خود، همواره و در همه جای جهان، مرتکب بدترین جنایات شده است که اگر تنها از لحاظ حقوقی بررسی شود ابعاد و گستردگی این جنایات علیه بشریت و انسانیت، مشخص خواهد شد.

رییس دستگاه قضایی استان اصفهان گفت: به شهادت رساندن شهید والامقام، اسماعیل هنیه، آن هم در حالی که ایشان میهمان رسمی کشور ما بوده است، تبعات سنگینی را برای اسراییل جنایتکار بدنبال خواهد داشت و این اتفاق موج گسترده‌تری از انزجار و تنفر از رژیم اشغالگر قدس در تمام جهان به راه خواهد انداخت.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از ۱۵۰ قاضی در استان که حائز نمره ارزشیابی (خیلی خوب) و ۱۲ نفر قاضی که حائز نمره ارزشیابی (عالی) شده‌اند تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha