انتخابات شورای شهر سال آینده برگزار می‌شود / احتمال سه ساله شدن دوره هفتم

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه مجلس، دوره چهار ساله فعلی شورای شهر را باید حفظ کرد، گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دوره بعدی (هفتم) فعالیت شوراها سه ساله خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان امروز ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری خود اظهار کرد: بر اساس قانون، انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر باید همزمان با هم برگزار شود لذا انتخابات این دوره شوراها سال آینده مجزا برگزار می‌شود.

وی گفت: بر اساس مصوبه مجلس، دوره چهار ساله فعلی را باید حفظ کرد ولی دوره بعدی شورای شهر سه ساله است و در پایان دوره چهاردهم ریاست جمهوری، انتخابات شوراها نیز همزمان با ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

انتخابات شورای شهر سال آینده / دوره هفتم فعالیت شورا سه ساله می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره هفت ساله شدن شورای شهر هم افزود: فعلا این موضوع در حد رسانه‌ها مطرح است؛ هیچ طرح و لایحه‌ای در مجلس اعلام وصول نشده، اگر مطرح بشود ما هم نظر خود را اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر تهران در ۲۴۸ جلسه شورا اظهار کرده بود که شورای دوره آینده طبق مصوبه مجلس سه۳ ساله است اما اعضای شوراهای کشور تلاش می‌کنند و با ما تماس گرفتند تا این سه سال به دوره کنونی اضافه شود چرا که طبق قانون نمی‌توان دوره را کمتر از ۴ سال کرد.

مهدی چمران افزود: شوراهای شهر می‌توانند بیش از ۴ سال فعالیت کنند، این موضوع را می‌توان از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیری کرد و پیشنهادی را به مجلس ارائه کرد تا خارج از نوبت مصوبه این طرح اخذ شود البته که نظر مجلس در این خصوص نهایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha