هشدار مدیریت بحران نسبت به وزش تند باد و رگبار باران در مناطق دریایی هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، نسبت به تند باد لحظه‌ای، رگبار باران، رعد و برق گاه همراه با تگرگ در این استان به‌ویژه ارتفاعات و مناطق دریایی هشدار داد.

به گزارش ایرنا از اداره‌کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس داده‌های هواشناسی، هشدار سطح نارنجی که روزهای پایانی هفته پیش صادر شده، همچنان تا روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه در استان تداوم خواهد داشت.

حسن زاده با اشاره به اینکه در ساعات عصرگاهی و شب شدت اثر سامانه جوی بیشتر می‌شود، گفت: براثر این سامانه در ارتفاعات استان با تاکید بر مناطق بشاگرد، حاجی آباد و بستک و مناطق مستعد مرکزی، رگبار باران ، رعد وبرق و تند باد لحظه‌ای گاه تگرگ و در مناطق دریایی استان به‌ویژه تنگه هرمز، وزش باد نسبت شدید گاه گرد و غبار و دریا مواج پیش بینی می‌شود.

وی به مردم استان توصیه کرد: باتوجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، همچنان از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز شود و صیادان، دریانوردان، ورزشکاران دریایی و آبزی پروری نیز نکات ایمنی را در تردد، تفریح و محافظت از تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی رعایت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha