آب پایدار به ۴۹ روستای شهرستان سرپل‌ذهاب رسید

قصرشیرین- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبرسانی به ۴۹ روستای شهرستان سرپل‌ذهاب با جمعیت ۶ هزار و ۸۰۰ نفر و برخورداری ساکنان این روستاها از آب شرب پایدار خبر داد.

رضا داودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به زودی ۲ پروژه آبرسانی مجتمع روستایی تپه‌ماران و جگیران در شهرستان سرپل‌ذهاب افتتاح می شود که عملیات اجرایی این پروژه ها در سال ۱۴۰۱ با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حوزه آب و فاضلاب استان کرمانشاه آغاز شد.

وی اظهار کرد: در این پروژه ۲ حلقه‌ چاه حفر شده که بخشی از لوله‌گذاری و ایجاد مخازن آن توسط شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و بخشی نیز توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با محوریت قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: از جمله اقدام های انجام شده برای این پروژه حفر ۲حلقه‌ چاه عمیق با آبدهی ۶۰ لیتر در ثانیه، اجرای لوله‌گذاری به متراژ بیش از ۴۱ کیلومتر، ساخت بیش از یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب مخزن و ایجاد ۲ ایستگاه پمپاژ است.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه پایان یافته و در چند روز آینده به بهره برداری می رسد گفت: این پروژه در مجموع با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال آب شرب پایدار ۴۹ روستای سرپل ذهاب را تامین می کند.

شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

این شهرستان ۳۱ هزار انشعاب شامل ۱۳هزار انشعاب آب شهری و ۱۹هزار روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha