۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبر: 85557033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجهیزات شبکه برق استان همدان ایمن شده است

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبر: 85557033
تجهیزات شبکه برق استان همدان ایمن شده است

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در طول سال‌های اخیر با اجرای پروژه‌های ایمنی و انجام اقدامات لازم در راستای رعایت نکات ایمنی در همه حوزه‌ها، شبکه برق‌رسانی استان در برابر مخاطرات پیش رو ایمن‌تر شده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، علی‌سهرابی بیدار در نشست ارزیابی اچ.اس.ای که با حضور نمایندگان شرکت توانیر برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت و ضرورت ایمنی در صنعت برق بر کسی پوشیده نیست و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی از مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و از کودکی آموزش‌های لازم به فرد داده شود.

وی تصریح کرد: گرفتن گواهینامه‌ سیستم‌های مدیریتی از جمله (سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در بهمن سال ۱۳۹۸ و انجام ممیزی‌های مراقبتی بصورت سالیانه و (ایزو۹۰۰۱) و پیگیری برای استقرار ایزو ۴۵۰۰۱ از اقدامات ما در این زمینه است.

سهرابی بیدار با بیان اینکه در موضوع بهداشت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مسائل بهداشتی همواره نظارت‌ها بر اماکن بهداشتی و اداری به طور مستمر انجام و پایش صورت می‌گیرد، گفت: در موضوع ایمنی با برنامه‌ریزی نظارت‌ها بطور دائم با تکمیل انواع چک لیست‌ها بر اساس نوع فعالیت‌ها انجام می‌شود و اگر مشکلاتی وجود داشته باشد تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تهیه و تامین تجهیزات حفاظت فردی و گروهی در اولویت کاری است، افزود: تجهیز خودروها به جی.پی.اس و کنترل خودروها از لحاظ مسائل ایمنی و رانندگان، وجود به روز کپسول‌های اطفاء حریق و توجیه همکاران در مواجهه با شرایط اضطراری و توجه ویژه به موضوع رعایت حریم شبکه های برق و انجام اقدامات شناسایی و کنترل و پایش و رفع موارد تجاوز به حریم نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: عنوان کرد: همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی موارد تجاوز به حریم شبکه ها (یو.تی.ام) و پیگیری به منظوررفع حریم (دادن اخطار به متجاوزین حریم) از اقدامات انجام شده است.

وی یادآور شد: در موضوع محیط زیست نیز مواردی از قبیل توجه به پسماندها و تفکیک آنها به خصوص پسماندهای ویژه مثل لامپ‌های گازی، قطعات کامپیوتری و سیلیکا ژل صورت می‌گیرد.

سهرابی بیدار اظهار کرد: همچنین استفاده از کابل خود نگهدار برای جلوگیری از آسیب به فضای سبز، نداشتن ترانس‌ها و کلیدهای قدرت حاوی روغن که برای محیط زیست مضر است و ایجاد سکوهای بتونی مناسب برای انبارش ترانس‌ها و تجهیزات حاوی روغن تا در صورت نشتی آلودگی به خاک سرایت نکند، نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه رعایت کامل اصول اجرایی اچ.اس.ای می‌تواند شرایط ایمنی را برای کار فراهم کند، گفت: رعایت ایمنی و بهداشت، فرهنگ است بنابراین باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد و آموزش‌های لازم به همکاران و کارکنان داده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی مهمترین عامل رشد و بهبود عملکرد یک سازمان است، بدون شک حفظ سلامتی آن از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین ما نیازمند توسعه فرهنگ ایمنی هستیم و ایمنی نیز در سایه آموزش، توانستن و خواستن محقق می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha