۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85557062
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

آلمان به فرماندهی نیروهای سازمان ملل در کره جنوبی پیوست

تهران– ایرنا– آلمان به فرماندهی نیروهای سازمان ملل متحد (UNC) در کره جنوبی پیوست؛ ستادی تحت فرمان آمریکا که اکنون با پیوستن آلمان با ۱۸ کشور عضو به دفاع از کره جنوبی در مقابل کره شمالی متعهد است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: آلمان روز جمعه (روز گذشته به وقت محلی) هجدهمین کشوری شد که به فرماندهی نیروهای سازمان ملل در کره جنوبی و تحت فرمان آمریکا می پیوندد؛ این فرماندهی که در سال ۱۹۵۰ میلادی تشکیل شد و نیروهای چند ملیتی به فرماندهی آمریکا را شامل می‌شود که در حین جنگ کره و بعد از آن از «جمهوری کره» (کره جنوبی) حمایت کرد و می‌کند.

رویترز در ادامه گزارش داد: بوریس پستریوس (Boris Pistorius) وزیر دفاع آلمان در جریان این مراسم در مقر ارتش آمریکا واقع در «پیونپ تاک» (Pyeongtaek) کره جنوبی، گفت این اقدام گواهی است بر باور راسخ «برلین» بر اینکه امنیت اروپایی ها به شدت مرتبط به امنیت در منطقه هند و اقیانوسیه است.

بنابراین گزارش، وزیر دفاع آلمان در این باره گفت: متقاعد شده‌ام که بخصوص در زمانه‌ای این چنین، زمانی که جهان با بحران ها و جنگ ها شکل گرفته است، نیازمند نمایش اتحاد بین خود هستیم تا در برابر آنهایی که متاثر شدن صلح و امنیت و تاختن بر نظم مشترک ما را خواستارند، قویا بایستیم.

درهمین حال پل لاکامرا (Paul LaCamera)، ژنرال آمریکایی فرمانده UNC در این باره گفت: اضافه شدن آلمان به این جمع باعث تنوع بخشیدن به چشم‌اندازها و منابع قابل دسترسی و همچنین افزایش تجربیات و توانایی‌ها در این فرماندهی می‌شود.

رویترز افزود: آلمان نخستین کشوری است که پس از بازگشت ایتالیا در سال ۲۰۱۳ به این فرماندهی در کره جنوبی، به این جمع می پیوندد.

رامون پچکو پدرو (Ramon Pacheco Pardo) کارشناس روابط بین الملل از «کینگز کالج» لندن دراین باره به رویترز گفت که کره جنوبی و آمریکا UNC را نسبت به سالیان گذشته بعنوان نهادی با ارزش‌تر در قبال کشورهای مستبدی که در برابر کشورهای دموکراتیک به رقابت و تقابل برخاسته اند، می بینند.

پدرو افزود: آلمان ایفای نقشی بزرگتر در آسیا را خواستار است و اکنون کره جنوبی را بعنوان یکی از شرکای مهم منطقه می بیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha