نتانیاهو بدنبال گسترش جنگ است/ ایران وارد میدان شود، بازی تغییر خواهد کرد

تهران- ایرنا- «گدعون لوی» تحلیلگر و نویسنده صهیونیست گفت: ترور رهبران و فرماندهان حماس نه پیروزی به شمار می رود و نه سودی به حال اسرائیل دارد و هدف «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر از عملیات ترور نیز جلوگیری از توقف جنگ و چه بسا گسترش آن است اما با ورود ایران به میدان، بازی تغییر خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، لوی در گفت و گو با روزنامه «نیویورک تایمز» افزود: این ترورها، بی فایده است و تغییری در قواعد بازی ایجاد نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: ترور فرماندهان حزب الله و حماس فقط حس غرور برخی سیاستمداران اسرائیلی را ارضا می کند و به بازی کودکان شبیه تر است.

لوی اظهارداشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، فکر می کند با ترور فرماندهان و سران حماس به اهداف مورد نظر تل آویو دست می یابد ولی واقعیت بسیار متفاوت است.

وی بیان کرد: برخلاف تصور نتانیاهو، حماس نه تنها با این ترورها تضعیف نشده است بلکه امروز بسیار قوی تر از پیش از آغاز جنگ است.

این تحلیلگر اسرائیلی افزود: از نظر سیاسی، حماس در کرانه باختری، جهان عرب و سراسردنیا، محبوبیت و مقبولیت بیشتری پیدا کرده است و ترور اسماعیل هنیه چیزی را تغییر نخواهد داد.

لوی با اشاره به اسبقه اسرائیل درترور رهبران حماس از جمله شیخ «احمد یاسین» گفت: هربار به ما گفتند که حماس به پایان راه رسیده است و ما پس از چند ماه مشاهده کردیم که این جنبش قوی تر ظاهر شد.

وی تصریح کرد: تنها هدف نتانیاهو از این ترورها، طولانی شدن جنگ و شاید گسترش آن است.

لوی با پیش بینی اینکه مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای دستیابی به آتش بس و تبادل اسیران برای مدتی طولانی متوقف شود، افزود: وقتی که مذاکره کننده را به قتل می رسانی نباید انتظار داشته باشی مذاکرات آتش بس ادامه یابد. یا باید مذاکره کنی یا ترور، نمی توانی هر دو را باهم داشته باشی.

وی اظهارداشت: ممکن است در آینده ای نزدیک با یک جنگ منطقه ای روبرو باشیم و آن روز، دیگر مذاکره ای درکار نخواهد بود و هیچ کس با اسرائیل مذاکره نخواهد کرد.

این نویسنده صهیونیست گفت: هدف نتانیاهو هیچ وقت، آزادسازی اسیران اسرائیلی نبوده است و او همچنان برای تشدید درگیری تلاش می کند.

لوی اضافه کرد: هیچ کسی باور نمی کند که ترور اسماعیل هنیه در راستای تلاش برای آزادسازی اسیران (صهیونیست) انجام شده است بلکه برعکس، این اقدام، آزادی اسیران را به تاخیر می اندازد و هدف نتانیاهو نیز همین است.

وی افزود: نتانیاهو نمی خواهد این جنگ به پایان برسد و تمام تلاش خود را برای به تاخیر انداختن توقف جنگ و برقراری آتش بس انجام می دهد و این کار نیز به بازی با زندگی اسیران اسرائیلی تمام خواهد شد.

لوی با بیان اینکه نتانیاهو منفورترین سیاستمدار صهیونیست است، اظهارداشت: ترورهای اخیر به وخامت اوضاع منجر شده است و ما از هر زمان دیگری به جنگ منطقه ای نزدیکتر هستیم.

وی اضافه کرد: اگر ایران وارد میدان شود، بازی به گونه ای متفاوت رقم خواهد خورد و من دلیلی برای وارد نشدن ایران به میدان، نمی بینم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد چهارشنبه محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را ترور کرد.

درپی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha