۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۲
کد خبر: 85557101
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح هادی بافت با ارزش در سه روستای همدان

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۲
کد خبر: 85557101
اجرای طرح هادی بافت با ارزش در سه روستای همدان

همدان- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: سه روستای «ورکانه»، «سیمین ابرو» و «خاکو» دارای بافت با ارزش و طرح هادی مصوب با رویکرد بافت با ارزش هستند که با توجه به ارزش های فرهنگی، تاریخی و معماری پروژه بهسازی و بازسازی آن در حال تکمیل است.

داود سوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای طرح هادی در محدوده روستاها یکی از مهمترین ابزارهای توسعه‌ای در این مناطق محسوب می‌شود و جلوه بصری سکونتگاه‌های روستایی را در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه ویژه قرار می‌دهد.

وی افزود: طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی با هدف حفاظت، احیاء و مرمت بافت و کالبد واجد ارزش در رابطه با سکونت و تولید، حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی – فضایی، معماری و منظر روستایی اجرا می‌شود.

سوری تصریح کرد: معرفی ارزش‌های روستایی در سطوح ملی و فراملی به ویژه در زمینه توسعه گردشگری، ارتقای کمی و کیفی عرصه های زیست و تولید روستایی و فراهم کردن زمینه توسعه و عمران روستا با توجه به شرایط، امکانات و محدودیت های موجود در دستور کار قرار دارد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: پروژه اجرای سنگ‌فرش معابر روستای خاکو به مساحت یک هزار و ۹۰۰ مترمربع با اعتبار نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است.

سوری ادامه داد: حفظ بافت سنتی روستاها در بازنگری طرح هادی روستایی مورد توجه بنیاد مسکن قرار گرفته است تا در ساخت نمادها و توسعه آن ماهیت این بخش حفظ شود.

وی افزود: سنگ فرش گذرهای روستایی و جداره سازی دیواه ها سبب حفظ بافت قدیمی و باستانی این مناطق شده و این موضوع در احیای زندگی روستایی و متفاوت با شهری نقش داشته است.

به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران به منظور تامین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تشکیل شده است.

استان همدان یک هزار و ۷۲ روستا دارد و طرح هادی با هدف ساماندهی معابر و محیط روستایی در سطح کشور انجام می شود و هدف آن زیباسازی محیط روستاها و افزایش تردد گردشگران داخلی و خارجی به این روستاهاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha