بیش از سه میلیون مشترک در کشور از خدمات شبکه پرسرعت فیبرنوری برخوردارند

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری (نجما) از سال گذشته و ادامه آن تا سال ۱۴۰۳ گفت: سه میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک در قالب طرح نجما در حال دریافت خدمات پرسرعت FTTX (اف تی تی ایکس) هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید سلطانی روز شنبه در نشستی خبری در شهرکرد افزود: در زمان حاضر هیچ انحرافی از برنامه نداشته‌ایم و نهضت نجما براساس برنامه‌ریزی انجام شده در حال پیشرفت است.

وی اظهار داشت: تعداد ترمینال‌های فیبر نوری(اف تی ای) که در محله‌ها نصب می‌شود برای منازل، کسب و کارها و شهرک‌های صنعتی از مرز ۱۰۰ هزار اف‌تی‌ای گذشته است.

سلطانی با اشاره به اجرای نهضت جهادی توسعه فیبر نوری (نجما) از سال ۱۴۰۱ در کشور گفت: تلاش شده در این نهضت جهادی تمام زیرساخت‌ها در لایه‌های مختلف از جمله دسترسی، دیتا، تجمیع و انتقال به صورت متوازن انجام شود تا به این صورت سرویس مناسبی به مشترکان ارائه شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: براساس ارزیابی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری توانست در بین ۳۱ استان کشور رتبه پنجم را کسب کرده است.

وی اظهار داشت: در کنار نهضت نجما، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه "یو ان اس ایی" را نیز تعریف و برای استان‌ها تعهداتی تعریف کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: افزون بر این از سال گذشته طرحی با عنوان تحول بنیادین شبکه شرکت مخابرات ایران (طوبی ) تعریف شده است که براین اساس تمام فناوری‌های قدیمی باید جمع آوری و نسل جدید فناوری‌ها در بخش سیار و ثابت پیاده‌سازی شود.

به گفته سلطانی، طرح طوبی در مخابرات در حال انجام است و اجرای آن نیاز به منابع اولیه دارد که اگر منابع آن از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری نمایندگان مجلس و استان‌ها تامین شود؛ ایران از نظر زیرساختی جزو پیشرفته‌ترین کشورها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابران ایران گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان امروز بخش بسیار مهم، تخصصی و تاثیرگذار روی بخش‌های مختلف از جمله تولید ناخالص ملی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به شمار می‌رود و کشورهای مختلف به این بخش بسیار پرداخته‌اند.

وی اظهار داشت: براین اساس با توجه به ضرورت لزوم پیشرفت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور می‌طلبد نقش خود در این بخش را به خوبی ایفا کرد.

سلطانی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران با سابقه ۵۰ ساله در ارائه خدمات ارتباطی به علت سیاست‌های گذشته دچار مسائل و مشکلاتی شده که تلاش می‌شود به دوران طلایی خود بازگردد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران یادآور شد: شرکت مخابرات یک شرکت بورسی با سهامداران حقوقی و حقیقی است و تعداد ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم نیرو دارد

وی در خصوص دیدگاههای مردمی درباره نزدیک بودن دکل‌های مخابراتی در مناطق شهری گفت: هر چند امواج الکترومغناطیس برروی بدن بی‌تاثیر نیست اما براساس تحقیقات انجام شده این مساله در خصوص دکل‌های مخابراتی بیشتر در حد یک شایعه به نظر می‌آید چون نزدیکترین سیگنال به بدن، گوشی موبایل است.

سلطانی با اشاره به اینکه فیبرنوری کل سیستم انتقال کشور را متحول کرده است اظهار داشت: در سیستم‌های مختلف انتقال محدودیت سرعت و انتقال وجود دارد اما در کابل فیبر نوری به دلیل اینکه سرعت بر مدار سرعت نور و سیگنال روی نور سوار است با محدودیت پهنای باند و سرعت روبرو نیستیم.

وی با اشاره به سرعت خارق‌العاده فیبرنوری در انتقال و کیفیت و پایدار گفت: مشترکان هر چقدر از فیبر نوری استفاده کنند پایداری و کیفیت سیگنالی که به آن‌ها می‌رسد بهتر می‌شود به همین دلیل است که در کشورهای توسعه یافته با وجود تجهیزات رادیویی پرقدرت اما فیبر نوری را متوقف نکرده‌اند و در دنیا توسعه آن در حال انجام است.

سلطانی در خصوص حقوق بازنشستگان شرکت مخابرات یادآور شد: در زمان حاضر حقوق این قشر به صورت منظم پرداخت می‌شود و مشکل در بخش پرداخت رفاهیات است که مطالبه آن‌ها پرداخت رفاهیات به بازنشستگان همانند شاغلان است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تا سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۸۵ درصد این مطالبه‌ها پرداخت شده است و مهمترین بحث در این خصوص ناترازی درآمد هزینه شرکت مخابرات است که باید برطرف شود.

وی در خصوص ارتقای دیتاهای سیار گفت: در زمان حاضر در چهارمحال و بختیاری ۷۰ سایت ۲ جی وجود دارد که نیاز به ارتقای فناوری(تکنولوژی) دارد که با توجه به خرید ارزی حداقل ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تامین این میزان اعتبار از سوی همراه اول و شرکت مخابرات ایران وجود ندارد.

سلطانی با اشاره به اضافه شدن ۲ هزار سایت از سوی مخابرات ایران در سال گذشته افزود: با توجه به ضرورت پیشنهاد شرکت مخابرات ایران حمایت بیش از پیش دولت به خصوص در برنامه هفتم ازبرنامه‌های توسعه و نگه‌داری این شرکت است.

وی در خصوص نصب سایت ۵جی گفت: سال گذشته یک‌هزار سایت ۵جی در کشور توسعه داده شد و امسال نیز هزار سایت ۵ جی در برنامه است.

برخورداری سه هزار مشترک از بستر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بستر فیبر نوری با سرعت و کیفیت عالی در استان در حال انجام است گفت: سه هزار نفر از مردم استان از بستر فیبر نوری استفاده می‌کنند و به زودی تمام شبکه تلفن ثابت شهرهای این استان جمع‌آوری می‌شود.

هومان محمودی با اشاره به ۲۷۰ هزار شماره تلفن ثابت در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۵۵ هزار شماره به سیستم adsl متصل هستند و مردم از اینترنت تلفن در منزل استفاده می‌کنند.

وی در خصوص اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری (نجما) در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در زمان حاضر از ۱۵۰ کیلومتر این طرح در شهرکرد ۶۰ درصد آن انجام شده ودر شهر بروجن از ۶۵ کیلومتر ۴۰ کیلومتر آن انجام شده است.

بیش از سه میلیون مشترک در کشور از خدمات شبکه پرسرعت فیبرنوری برخوردارند

محمودی با بیان اینکه پروژه فیبرنوری در تمام شهرهای چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است گفت: پروژه فیبر نوری در شهرستان‌های مالخلیفه، اردل، سامان، بن و کیار ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است و خانمیرزا در محدوده آلونی ۶۸ درصد، لردگان ۹۲ درصد، شهر فارسان ۸۲ درصد و کوهرنگ منطقه چلگرد نیز در حال کار است.

وی اضافه کرد: همچنین در زمان حاضر تمام بخشداری و فرمانداری‌های چهارمحال و بختیاری به فیبر نوری وصل هستند و برای نخستین بار در انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته، تمام بخشداری‌ها و فرمانداری‌های استان به فیبر نوری وصل شدند.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۷۰ سایت تلفن همراه در استان وجود دارد و هر سال به سایت‌های روستایی و شهری تلفن همراه اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری در خصوص اضافه شدن فناوری(تکنولوژی) ۳G، ۴G و ۵G گفت: ارتباط ۵۰۰ دستگاه اجرایی از طریق بستر فیبر نوری است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۳شهر و بیش از ۸۰۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha