توقیف ۲۵ تن مکمل خوراک طیور فاقد مجوز در فاروج خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی فاروج در خراسان شمالی گفت: ۲۵ تُن مکمل خوراک طیور فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای در یکی از کارخانه‌های خوراک دام و طیور شهرستان توقیف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان شمالی، سید شاهین احمدی با بیان اینکه دامپزشکی بر سلامت فرآورده خام دامی نظارت می‌کند افزود: با هماهنگی‌های لازم ۲۵ تن مکمل خوراک طیور به صورت موقت توقیف و از همه محموله‌های موجود نمونه برداری و به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد.

رییس شبکه دامپزشکی فاروج اظهار کرد: دامپزشکی در چارچوب وظایف قانونی بر روند تولید روزانه کارخانه‌های موجود نظارت می کند.

وی خاطرنشان کرد: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان این شبکه به صورت مستمر بر فعالیت‌های کارخانه‌های خوراک دام و طیور شامل تمامی مراحل تهیه مواد اولیه، نگهداری، حمل و نقل، تولید، توزیع و عرضه نظارت دارد.

رییس شبکه دامپزشکی فاروج افزود: تولیدکنندگان خوراک دام و طیور برای استفاده از انواع افزودنی‌ ها و مکمل‌ های دارویی و غذایی باید از داشتن پروانه ساخت محصولات خریداری شده مطمئن شوند و پس از اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی نسبت به حمل و نقل آن اقدام کنند.

بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ واحد دامی در خراسان شمالی نگهداری و پرورش داده می شود و این استان قطب دامداری و دامپروری کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha