هفت هزار زائر خراسان‌شمالی برای سفر اربعین ثبت نام کردند 

بجنورد- ایرنا- سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی گفت: هفت هزار نفر تاکنون از استان برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

علی کاظمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بخش زیادی از این افراد، خودروی شخصی را برای شرکت در این همایش پیاده روی انتخاب کرده اند که ستاد سفر اربعین نیز بر این امر تاکید دارد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی با کمبود ناوگان عمومی زمینی و هوایی مواجه است، افزود: تردد زائران با وسیله شخصی شرایط بهتری را برای زائران فراهم می کند.

جابه جایی زائران اربعین با ۶۰ دستگاه اتوبوس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز از آمادگی ۶۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران اربعین حسینی استان به مرز عراق خبر داد.

محمد مشتری اظهار کرد: مهران، مرز خروجی زائران اربعین حسینی این استان در نظر گرفته شده و برای این سفر معنوی از حداکثر ظرفیت ناوگان اتوبوسی استفاده می شود.

وی با اشاره به آغاز پیش فروش بلیت اتوبوس های اربعین افزود: شرکت های مسافربری در صورت تکمیل ظرفیت نسبت به اعزام زائران اقدام خواهند کرد.

مشتری خاطرنشان کرد: اعزام زائران اربعین از استان از ۱۶ مردادماه جاری آغاز می شود و خدمات رسانی برای بازگشت این زائران تا پایان همایش پیاده روی اربعین ادامه دارد.

وی با تاکید بر ممنوع بودن ارائه سرویس دربستی اتوبوسی در همایش پیاده روی اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: توصیه می شود با توجه به کمبود ناوگان اتوبوسی، زائران سفر خود را به زمان پیک موکول نکنند همچنین افراد در حد امکان با وسیله نقلیه شخصی به مرز بروند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

۳۸ شرکت مسافری در خراسان شمالی فعال است که با فعالیت یکهزار و ۳۰۴ نفر راننده نسبت به جابه جایی مسافر اقدام می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha