درآمد موقوفات آذربایجان غربی به ۴۰۰ میلیارد ریال رسید

ارومیه - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: درآمد موقوفات آذربایجان غربی امسال به بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: سال گذشته در مدت مشابه ۳۴۰ میلیارد ریال درآمد موقوفات استان بود که امسال افزایش نشان می دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اجرای نیات شده که شامل حوزه های علمیه و مساجد بوده است که در این میان میان بیشترین اجرای نیات مربوط به مساجد بوده است.

وی ادامه داد: بالای ۱۸۰ میلیارد ریال از نیات واقفان خیراندیش برای مساجد اهل سنت استان هزینه شده است.

حجت الاسلام جوانبخت ادامه داد: ۱۰ میلیاردریال برای امامزادگان و ۶۰ میلیارد ریال برای مصلای امام خمینی (ره) ارومیه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به سند دار شدن رقبات اشاره کرد و گفت: طی چهارماهه سالجاری برای هزار و ۱۲۹ رقبه سند مالکیت تک برگی صادر شده است.

حجت الاسلام جوانبخت اظهارکرد: ۱۵۳ هزار متر مربع موقوفات استان برای ساخت مسکن معرفی شده است.

وی به اجرای برنامه بصیرت عاشورایی اشاره کرد و گفت: در ۲۰ موقوفه استان برنامه های مختلف با حضور مبلغان بومی و غیر بومی برگزار شده و همچنین ۵۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: موکب واقفان خیراندیش برای سومین بار متوالی در مرز تمرچین برپا می شود و احکام کمیته ها به همکاران داده شده است.

حجت الاسلام جوانبخت افزود: درایام اربعین ۵۰ هزار پرس غذای گرم برای پنج هزار نفر در طول ۱۰ روز در نظر گرفته شده و روزانه چهار الی پنج هزار پرس غذا داده می شود.

درآمد موقوفات آذربایجان غربی به ۴۰۰ میلیارد ریال رسید

رقابت ۱۵۰ نفر در چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت ۱۵٠ نفر در ارومیه آغاز شده است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت با بیان اینکه ۶۵۰ نفر ثبت نام کرده بودند افزود: مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در سه منطقه شمال به مرکزیت خوی، جنوب مهاباد و مرکز استان ارومیه برگزار شد و ۱۵۰ نفر (۷۰ نفر از خواهران و ۸۰ نفر از برادران) به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته های ترتیل، قرائت، تحقیق، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان و دعاخوانی در دو بخش خواهران و برادران در مجتمع ایثار ارومیه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان از ۱۱ تا ۱۳ مرداد به رقابت پرداخته و برندگان این دوره به مرحله کشوری راه می یابند.

وی با بیان اینکه تنها نفرات اول برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت گفت: این بار مرحله کشوری به احترام شهدای خدمت در تبریز برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha