۹۳۰ نفر درکارگاه‌های اشتغال زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد مشغول به کار هستند

یاسوج-ایرنا- مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون ۹۳۰ زندانی در کارگاهای فعال زندان های استان مشغول کار بوده و کسب درآمد می‌کنند.

به گزارش ایرنا،منصور بیژنی روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال زندانیان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهارت‌آموزی به زندانیان در راستای اشتغالزایی و کسب درآمد برای آنان از جمله برنامه‌های اداره کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد است.

وی اشتغال زندانیان در محیط های کارگاهی و نشسته در خوابگاه را به عنوان یکی از ابزارهای تامین آرامش در زندان و کاهش آسیب های درون مراکز ندامتگاهی دانست.

بیژنی خاطرنشان کرد: هر چند زیر ساخت های مناسب برای ایجاد کارگاه های مولد در زندان های استان آنطور که شایسته است فراهم نشده اما در بخش های خدمات ۱۶۲ نفر، نشسته ۲۱۵، کارگاهی ۴۳ و اعزام به کار ۵۱۰ نفر زندانی مشغول به کار و فعالیت هستند.

بیژنی با اشاره به اینکه از ایجاد کارگاه های تولیدی از سوی بخش خصوصی استقبال می شود تاکید کرد:فراهم کردن بستر اشتغال برای زندانیان ضمن اینکه در بازگشت ناپذیری آنان به زندان ها مؤثر است، یک اقدام عملی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

وی تصریح کرد: توسعه واحدهای اشتغال در دستور کار مراکز اشتغال زندانیان استان قرار دارد به طوری که تاکنون کارگاه هایی مانند پرورش قارچ خوراکی، تولید ظروف یک بار مصرف با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است.

بیژنی ابراز کرد: شناسایی ۶۸۰ خانواده آسیب پذیر و تنگ دست و معرفی آنان به نهادهای حمایتی مانند کمیته امدادامام خمینی (ره) دیگر اقدام برای بهبود معیشت خانواده زندانیان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha