۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۷
کد خبر: 85557215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای مازندران در هفته جاری چگونه است

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۷
کد خبر: 85557215
هوای مازندران در هفته جاری چگونه است

ساری- ایرنا - هواشناسی با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی طی امروز و فردا -یکشنبه-، پیش بینی کرد که با خروج این سامانه، شرایط جوی مازندران از روز دوشنبه تا چهارشنبه پایدار و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی از امروز شنبه تا روز یکشنبه آسمان مازندران نیمه ابری گاهی ابری و با رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود. هواشناسی پیش بینی کرد که روز دوشنبه تا چهارشنبه با کاهش ناپایداری های جوی، دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش بگیرد.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با گرم تر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران از ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۳۳ تا ۳۴، در مناطق غربی از ۲۹ تا ۳۱ به ۳۱ تا ۳۴ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی پیش بینی کرد که با ورود سامانه جدید و افزایش ناپایداری های جوی در روزهای پنجشنبه و جمعه، آسمان مازندران گاهی ابری با کاهش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر شب با رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

هوای مازندران در هفته جاری چگونه است

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود گاهی همراه با رگبار باران و وزش باد و در روز یکشنبه نیز صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر و شب ابری با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات با افزایش محسوس دما و در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم و از شب به تدریج با افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیمه ابری با کاهش نسبی دما، به ویژه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب ابری با رگبار پراکنده باران، وزش باد و با احتمال رعد و برق همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۳۳‌.۷ و دلیر چالوس با ۱۶.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۶ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج متوسط و کوتاه پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha