پزشکیان کابینه سالمی را تشکیل می‌دهد/ گروه‌های سیاسی سهم خواهی نکنند

تهران- ایرنا- فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: گروه‌های سیاسی نباید برای انتخاب وزراء به آقای پزشکیان فشار وارد کنند و اجازه دهند خود رئیس‌جمهور اعضای کابینه را انتخاب کند.

اسماعیل دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، ضمن تبریک به مردم و رهبری انقلاب اسلامی در پی برگزاری پرشور انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: حمایت رهبری از آقای پزشکیان بی‌سابقه بوده است؛ من همه تنفیذها و تحلیف‌ها را در طول عمر ۴۵ ساله انقلاب اسلامی دیده‌ام. در این دوره هم تنفیذ و هم تحلیف بی‌نظیر بود. این نشان می‌دهد که رهبری از رئیس جمهور جدید استقبال و حمایت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به نطق مسعود پزشکیان در روز تحلیف در صحن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این نطق دل همه کسانی که دلواپس بودند یا واهمه داشتند را قرص کرد. همه گروه‌های سیاسی، اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا، استقبال فوق‌العاده‌ای داشتند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: امیدوارم آقای پزشکیان و آقای عارف که از انسان‌های دست‌پاک هستند، کابینه‌ای را انتخاب کنند که محور اصلی آن، سلامت و دست‌پاکی باشد تا بتوانند به مردم خدمت کنند.

دوستی گفت: با این روندی که آقای پزشکیان آغاز کرده، توفیق و پشتیبانی رهبری را دارد و همه گروه‌های سیاسی نیز به او کمک خواهند کرد تا مسیر موفقیت‌آمیزی را طی کند.

وی با بیان اینکه گروه‌های سیاسی نباید برای انتخاب وزراء به آقای پزشکیان فشار وارد کنند، گفت: حتی شخصیت‌های کلیدی و مرجع باید اجازه دهند، خود رئیس‌جمهور اعضای کابینه را انتخاب کند، چراکه خود او باید با آنها کار کند.

استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد شاخص اصلی پزشکیان را دست‌پاکی وی عنوان و تصریح کرد: نباید کسانی که به‌وسیله رانت و سفارش و لابی معرفی می‌شوند، روی کار بیاند؛ زیرا در آینده بسیار مؤثر خواهد بود.

دوستی با بیان اینکه نباید کسانی که به‌دنبال پست و مقام هستند، روی کار بیایند، اظهار کرد: اگر من انگیزه و علاقه برای خدمت داشته باشم، شخص آقای پزشکیان با توجه به ۴ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، همه این‌ها را می‌داند و نیازی به فشار وارد کردن نیست.

وی گفت: شنیده‌ام افراد بسیار زیادی برای ۱۷ وزارتخانه و تعدادی معاونت، یا رزومه دادند، یا در کارگروه‌ها شرکت کردند و یا توسط دیگران به رئیس‌جمهور معرفی شدند؛ انتخاب ۲۳ یا ۲۴ نفر از این تعداد، کار بسیار سختی است. ما در آینده با کابینه خوبی مواجه خواهیم شدیم اما لازم است افراد بعد از انتخاب اعضای کابینه اظهار نظر نکنند و از همه افرادی که توسط رئیس‌جمهور معرفی می‌شوند، حمایت کنیم تا به اهدافی که در ایام تبلیغات وعده داده بود، برسیم.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: توفیق آقای پزشکیان توفیق جمهوری اسلامی، رهبری، مجلس و تمام ارگان‌ها و احزابی است که ایران را دوست دارند. اگر به آقای پزشکیان کمک کنیم و به او فشار نیاوریم، توفیق پیدا خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha