۱۱۳ محکوم جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند

اردبیل- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: ۱۱۳ نفر که به دلیل جرایم غیرعمد و مالی دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند، با کمک‌های مالی ستاد دیه و نیکوکاران در چهار ماه گذشته از سال جاری از زندان‌های این استان آزاد شدند.

کریم‌الله محبوبی اُناری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجموع بدهی این زندانیان که امسال آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند، ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد و ۲۱۰ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۶۴۸ ریال بود که ۹۳.۸۲ درصد آن از محل گذشت شاکیان، اعسار و نقدینگی تامین شد.

وی افزود: برای فراهم کردن زمینه آزادی این ۱۱۳ نفر مبلغ یک هزار و ۷۸۰ میلیارد و ۴۰۴ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۷۷۹ ریال برابر با ۷۰.۰۹ درصد کل مبلغ از محل پذیرش اعسار با کمک دستگاه قضا و قاضیان پرونده‌ها و ۵۵۷ میلیارد و ۳۱۶ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۲۱۲ ریال برابر با ۲۱.۹۴ درصد کل بدهی از محل گذشت شاکیان فراهم گردید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: ۵۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال برابر با ۲.۱۴ درصد مبلغ بدهی زندانیان از محل کمک‌های نقدی نیکوکاران به ستاد دیه استانی، ۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برابر با ۱.۲۷ درصد از محل کمک‌های ستاد دیه کشور و ۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برابر با ۱.۵۹ درصد نیز از سوی سایر ارگان‌ها تامین شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برابر با ۱.۱۱ درصد مجموع بدهی از محل تسهیلات بانکی، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برابر با ۰.۰۸ درصد از محل کمک‌های نیکوکاران به ستاد دیه کشور و مبلغ ۴۵ میلیارد و ۳۵۸ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۶۵۷ ریال برابر با ۱.۷۹ درصد آورده نقدی خود محکومان بود.

محبوبی اُناری با اشاره به اینکه در حال حاضر پویش آزادی ۷۲ زندانی جرایم غیرعمد و مالی محبوس در زندان‌های استان با کمک اردبیلی‌های مقیم اصفهان در دست اجرا است، گفت: نیکوکاران نیک‌اندیش در صورت تمایل به مشارکت در این اقدام خداپسندانه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب جاری ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ ستاد دیه اردبیل نزد بانک ملت و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ و یا شماره حساب جاری ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ نزد بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ واریز نمایند.

به گزارش ایرنا، نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، افزون بر پنج هزار نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شدند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha