تداوم احداث ۲۱ پروژه تولیدی در مهاباد/ پیشرفت ۱۰ طرح بیش از ۶۰ درصد است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: اکنون ۲۱ پروژه تولیدی و صنعتی در این شهرستان درحال احداث بوده که ۱۰ طرح آن پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی دارد و در آینده نزدیک می توان شاهد افتتاح آنها بود. 

حامد رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی یک سال گذشته نیز در راستای تحقق شعار سال و با همت دولت، ۶ واحد تولیدی در سطح شهرستان که ۲ واحد مربوط به سال جاری است، فعال شده و دوباره به چرخه تولید بازگشته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون سه هزار و ۲۱۰ نفر در قالب ۱۱۱ واحد صنعتی واقع در شهرک صنعتی و سایر واحدهای تولیدی مهاباد مشغول به کار هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد ادامه داد: از مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی مهاباد ۷۳ واحد جواز تاسیس داشته و سال گذشته هم پروانه ۱۴ واحد بدون وجود خارجی باطل شده است.

رمضانی از غیرفعال بودن ۲۹ واحد صنعتی در شهرستان مهاباد خبر داد و گفت: شرایط بنگاه های تولیدی فعال نسبت به غیرفعال در این شهرستان نسبت به میانگین استانی و سایر شهرهای اطراف بهتر بوده و تلاش ما برای بازگشت به چرخه تولید همه واحدها است.

وی با اشاره به لزوم پیگیری طرح توسعه شهرک صنعتی و راه اندازی مراکز صنعتی بخش خلیفان و گوگ تپه گفت: در حال حاضر ۷۳ متقاضی سرمایه گذاری آماده هستند ولی به دلیل نبود زمین نتوانسته اند طرح خود را اجرایی کنند.

به گزارش ایرنا، در شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد، ۵۹ واحد در شهرک صنعتی و ۶۵ واحد نیز در خارج از این شهرک فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha