۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85557549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مستند "در مسیر نسیم"  نامزد بهترین جایزه جشنواره فیلم آمریکا شد

اهواز - ایرنا - فیلم‌ "در مسیر نسیم" ساخته‌ مشترک امین نظری و سید مرتضی سبزقبا، نامزد جایزه بهترین فیلم پانزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Universal Film Festival» آمریکا شد.

به گزارش ایرنا این جشنواره یکی از صد جشنواره‌ برتر جهان است که هدف اصلی آن افزایش مخاطبان فیلمسازان مستقل، تشویق بینش و هنر سینمایی منحصربه‌فرد آن‌ها و در عین حال ایجاد فرصتی عالی برای تبلیغ فیلم‌های‌شان برای مخاطبان محلی، ملی و بین‌المللی است.

سید مرتضی سبزقبا، کارگردان این اثر هنری در خصوص این مستند به خبرنگار ایرنا گفت: در شمال دزفول استان خوزستان، روستای دورافتاده‌ای به نام "تنگه‌دز" قرار دارد که مردمانش از امکانات اولیه زندگی محروم‌اند.

به گفته وی در این روستا، رودخانه‌ای معروف به "رود آب شور" جریان دارد و برای رسیدن به این منطقه عشایری، جاده و پلی وجود ندارد و تنها راه ارتباطی عبور از دل رودخانه است.

امین نظری، سید مرتضی سبزقبا به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، امین نظری، تصویربردار، عکاس و صدابردار، سید مرتضی سبزقبا، تدوین و صداگذاری و طراحی پوستر، سید عزیز رودبندی، مترجم، مصطفی زاهد و عارف رشیدجلودار، موسیقی، حجت کایدخورده، عنوان‌بندی و داریوش احمدی بابادی از جمله عوامل و دست‌اندرکاران این مستند به شمار می‌روند.

جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Universal Film Festival» آمریکا در یک سالن تئاتر تاریخی در مرکز شهر کانزاس سیتی میسوری با ۴۰ نمایش در طول سه روز برگزار می‌شود.

فیلم "در مسیر نسیم" پیش از این برنده‌ جایزه و لوح افتخار جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Varsity» آفریقا، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Bioscope» هندوستان و همچنین نامزد دریافت جایزه‌ بهترین فیلم ششمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Three Acts of Goodness» چین شده است.

پانزدهمین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی پنجم تا هفتم مهر ماه ۱۴۰۳ در نیویورک آمریکا برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha