نمایش فصل شیدایی اثری فاخر و ماندگار

یاسوج - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آغاز نمایش فصل شیدایی در یاسوج مرکز این استان گفت: این نمایش یک رویداد باشکوه، مهم و بزرگ فرهنگی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، موضوع نمایش «فصل شیدایی» روایتی از سه فصل «انبیا»، «حوادث صدر اسلام» و «معاصر» است که از هبوط حضرت آدم تا ظهور امام زمان (عج) را دربر می‌گیرد.

«فصل شیدایی» داستان خود را با بهره گیری از تصاویر ویژه به همراه ترکیب نور و صدا روایت می کند.

این نمایش در دکوری که دارای سه بخش است، روی صحنه می رود و همچنین از جلوه‌های ویژه میدانی استفاده می کند.

این تمهیدات باعث می شود مخاطب در فضایی باورپذیر قرار بگیرد و شاهد روایات تاریخی با زبانی جدید و متفاوت باشد.

سرتیپ دوم پاسدار مصطفی مثنوی شنبه شب در پایان بازدید خود از فصل شیدایی، در گفت وگو با اصحاب رسانه اظهار داشت: فصل شیدایی اجرای پربیننده ترین نمایش کشور است از دیشب ۱۳ مرداد در قالب برگزاری دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، به مدت ۱۵ شب در پارک مهرورزی یاسوج آغاز شد.

وی بیان کرد: فصل شیدایی که در استان های مختلف کشور با استقبال خوب مردم روبرو بوده و پیش بینی می شود این استقبال در کهگیلویه وبویراحمد بیشتر باشد.

مثنوی تصریح کرد: با تلاش تیپ قهرمان ۴۸ سپاه فتح استان ۷٠ هزار متر مربع برای پوشش این برنامه ظرفیت سازی شده و ۱٠٠ هزار متر مکعب نیز خاکریزی شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح بیان کرد: این نمایش توسط موسسه فرهنگی رسانه ای اوج تولید و اجرا می شود و رسالت بوذری مجری برنامه پرطرفدار " برنامه محفل" اجرا و روایت این نمایش را به عهده دارد.

مثنوی افزود: در کنار اجرای این نمایش پرطرفدار، نمایشگاه فرهنگی برای بازدید عموم گشایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲٠ اجلاسیه فاخر، ۲٠ یادواره ویژه و بیش از چهار هزار و ۵٠٠ یادواره در محلات، مساجد و مناطق در قالب دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید این استان برگزار شد.

مثنوی افزود: دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید والا مقام کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی این استان با حضور مهمانان کشوری ۱۷ و ۱۸ شهریور برگزار خواهد شد.

وی گفت: ۳۵ هزار برنامه در قالب دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای ۲ هزار شهید، ۵۳ هزار رزمنده ، ۱۳ هزار جانباز ، ۳۱۶ آزاده ، ۶۳ شهید جاوید اثر و پنج شهیده زن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha