۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85557563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات کمپ‌های ماده ۱۶ ترک اعتیاد رایگان است

خرم آباد - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: ارائه امکانات درمانی و مهارت آموزی به معتادان متجاهر و بهبودیافتگان اعتیاد در کمپ های ماده ۱۶ رایگان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی حسنوند روز یکشنبه در بازدید از مرکز نگهداری معتادان متجاهر در خرم آباد اظهار کرد: تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز رایگان می باشد و تجهیزات تخصصی درمانی، کارگاه‌های مهارت آموزی، سالن‌های ورزشی و فعالیت‌های کشاورزی و گلخانه‌ای کمپ خرم آباد از جمله امکانات پیش بینی شده برای بهبودی و فراهم ساختن زمینه ورود مددجویان به بازار کار است.

وی اضافه کرد: باید برخی کمبودهای مرکز نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر رفع و ظرفیت‌های این مرکز تکمیل شود تا مددجویان همکاری و رغبت بیشتری در روند درمان داشته باشند.

وی بر تداوم و تثبیت مراحل درمان معتادان متجاهر و ارائه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و حرفه آموزی به مددجویان تاکید کرد و افزود: همه ما در قبال آسیب دیدگان ناشی از استعمال مواد مخدر به عنوان بیمار مسوول هستیم و باید علاوه بر درمان، بسترهای آموزشی و تربیتی لازم هم در این مراکز بازپروری وجود داشته باشد تا این افراد مراحل درمان را به خوبی طی کنند و به جامعه بازگردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: برای اینکه مبارزه فراگیر با معضل موادمخدر در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد تلاش مضاعف و ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های مسوول در این حوزه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

حسنوند همچنین نقش افراد نیکوکار را در بازپروری افراد معتاد بسیار مهم دانست و عنوان کرد: خیران می‌توانند در تاسیس و تجهیز مراکز درمانی و کمک به مسایل تربیتی و آموزشی مددجویان نقش بزرگی را ایفا نمایند و کمک کننده باشند.

وی ضمن قدردانی از زحمات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان در راه اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر کرامت خرم آباد عنوان کرد: با افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر و نگهداری آنان در این مراکز جرم هایی همچون سرقت کاهش می یابد.

کمپ ماده(۱۶) مرکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر موضوع ماده (۱۶) قانون مبارزه با مواد مخدر است که در راستای سیاست دولت برای نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر راه‌اندازی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha