خرید تضمینی گندم کشاورزان مازندران از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت

ساری- ایرنا-  سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:: تاکنون بیش از ١٠١ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و حدود ٣٠ درصد از مطالبات گندمکاران نیز پرداخت شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، هادی باقری از ادامه روند خرید تضمینی گندم در مراکز خرید شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: تاکنون نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات خود را دریافت کردند.

وی افزود: مطالبات کشاورزانی که تا ۲۰ خرداد گندم‌های خود را تحویل مراکز خرید تضمینی اداره کل غله استان دادند به طور کامل تسویه و بخشی از وجه محصولات تحویلی تا هشت مرداد نیز به حساب کشاورزان استان واریز شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سطح زیر کشت گندم در مازندران ۵٨ هزار هکتار است، پیش‌بینی می‌شود بیش از ١٧٣ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

باقری در خصوص اهمیت خرید تضمینی گندم گفت: خرید تضمینی گندم یکی از مهم‌ترین حمایت‌های دولت از کشاورزان است این اقدام علاوه بر تضمین فروش محصول کشاورزان، به افزایش تولید و بهبود امنیت غذایی کشور کمک می‌کند.

وی با بیان این که خرید تضمینی گندم همچنان در حال انجام است و کشاورزان می‌توانند محصول خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند، تصریح کرد: بخشی از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و روند پرداخت ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص مزایای خرید تضمینی گندم گفت: کشاورزان با اطمینان خاطر محصول خود را به دولت می‌فروشند، خرید تضمینی به ثبات قیمت گندم کمک می‌کند، با اطمینان از فروش محصول، کشاورزان انگیزه بیشتری برای افزایش تولید خواهند داشت و خرید تضمینی یک حمایت مستقیم از کشاورزان است.

طبق اعلام رسمی جهاد کشاورزی مازندران ۵۸ هزار هکتار مزارع استان گندم کشت شد که ۲۶ هزار و ۱۶۶ هکتار آبی و ۳۱ هزار و ۹۲۴ هکتار دیم بود. پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷۳ هزار تن گندم در مزارع استان تولید شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha