۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبر: 85557634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق واکسن پنوموکوک در استان اردبیل آغاز شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبر: 85557634
تزریق واکسن پنوموکوک در استان اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از آغاز تزریق واکسن پنوموکوک در این استان خبر داد.

دکتر محمد جعفرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: واکسن پنوموکوک در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت سراسر استان در کنار سایر واکسن‌ها برای شیرخواران تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن پنوموکوک در مراکز یاد شده به صورت رایگان انجام می‌شود ، افزود: این واکسن به صورت تزریقی طبق برنامه ملی ایمن‌سازی در سنین ۲، چهار و ۱۲ ماهگی به نوزادان تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین با اشاره به اهمیت تزریق این واکسن بیان کرد: میکروب پنوموکوک موجب بروز بیماری‌هایی اعم از سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون می‌شود که تزریق آن کاهش عوارض شدید ناشی از این بیماری‌ها را در پی دارد.

واکسن کونژوگه ( Conjugate vaccin) یا کونژوگه پنوموکوک با هدف ایمن‌سازی و محافظت از کودکان در برابر عامل بیماری‌ عفونت‌های میکروبی پنوموکوک ساخته شده است، این میکروب بیشتر در پوشش مخاطی بینی و در پشت گلو وجود دارد و اگر رشد کند باعث عفونت در گوش میانی یا حفره‌های سینوسی و تنفسی می‌شود و از طریق تماس نزدیک و سرفه و عطسه، انتشار می‌یابد و می‌تواند به بدترین بیماری‌های دوران کودکی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha