شهردار: رفع ابهام پیرامون حریم مشهد/ پرونده مرتبط با فساد مالی نداشته‌ایم

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: رفع ابهام در محدوده و حریم شهرستان طرقبه وشاندیز با مشهد ضروری است، تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا قلندر شریف روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تعیین حریم مشهد برای برنامه ریزی ویژه توسعه شهر ضروری است، افزود: توسعه مشهد به سمت شرق ضروری است، حرم مطهر رضوی مهمترین نقطه این کلانشهر است، اما آبادسازی این محدوده به سمت شرق مغفول مانده است.

وی در خصوص قصور در وقوع سیل اردیبهشت ماه امسال در مشهد نیز اظهار کرد: در حوزه سیل و بحران ها وظیفه شهرداری تعریف شده است و در حوزه مدیریت بحران به اذعان دستگاه‌های نظارتی، شهرداری کار را به نحو مطلوب و به موقع مدیریت کرد.

شهردار مشهد اضافه کرد: قبل از سیل اردیبهشت ماه اخطار نارنجی توسط هواشناسی صادر شد اما فراتر از این اخطار تمام نیروهای شهرداری به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی ادامه داد: تقویت پل انقلاب، ایجاد دسترسی مستقل برای پایانه امام رضا(ع)، اتصال بلوار امام خمینی به بلوار نماز و ساماندهی کال رها شده اقبال در محدوده زمین های ارتش برای جلوگیری از حوادث مشابه در دستور است.

قلندر گفت: در این سیل در میدان انقلاب و خیابان سپاه ۶٩ مشکل ایجاد شد و دستگاه های متولی درحال بررسی موضوع برای تعیین قصور دستگاه ها هستند.

وی افزود: شهر مشهد از سمت جنوب آسیب پذیر است و یک سری نواقص از گذشته به ما ارث رسیده است.

بهار امسال بارش‌های رگباری همراه با تگرگ و وقوع سیلاب، مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان رضوی را فرا گرفت که افزون بر ۲۰۶ هزار میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و زیربنایی استان خسارت زد، همچنین در جریان سیل ۲۶ اردیبهشت ۱۰ نفر در مشهد و فریمان جان باختند.

طوری بر صندلی تکیه می زنیم که گویا فردا شهردار نیستم

شهردار مشهد در خصوص موضوع استیضاحش در شورای شهر اظهار کرد: شورا اختیاراتی دارد اما ورود به حواشی منفعتی برای شهر و مردم ندارد.

وی تاکید کرد: طوری کار می کنم که گویا چهار سال دیگر نیز شهردار هستم، اما جوری بر صندلی تکیه می زنم که گویی فردا دیگر شهردار نخواهم بود.

قلندر افزود: معتقدم از پراکنده کاری در شهر باید جلوگیری کرد، هیچ مشکلی با شورا نداریم و ١۵ کلان طرح در مشهد برای شروع و اتمام به شورا ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: حدود ١۵ ماه به عنوان شهردار مشهد فعالیت می کنم و تلاش شد مدیران شهری از بدنه شهرداری انتخاب شوند تا کارهای اجرایی با سرعت پیش رود.

شهردار مشهد ادامه داد: طرح های نیمه تمام زیادی از دوران چهارم و پنجم شورای شهر وجود داشت، لذا تکمیل این طرح ها در اولویت بود و پایان یافت.

وی افزود: مجموعه آبی شهید قربانی، بوستان ٢٣ هکتاری برکت، تقاطع چهارسطحی آزادگان، انجام اقدامات ایمنی خط دوم قطار شهری و بهره برداری از ایستگاه الندشت این خط، دوربرگردان پیامبر اعظم (ص) و تکمیل پردیس بانوان شهربانو از آن جمله است.

قلندر گفت: تزریق ١٣٠ دستگاه ون به ناوگان حمل و نقل عمومی، انجام تست گرم بخش اول خط سوم مترو و افتتاح ١۵ فضای ورزشی روباز نیز از دیگر اقدامات مدیریت شهری در یکسال اخیر است.

وی بیان کرد: با توجه به کم آبی و خشکسالی سال گذشته فضای سبز به سمت فضای خشک منظر درحال تغییر بود، با حمایت شورای شهر و انجام طرح های تامین آب فضای سبز از طریق پساب تا ٢۵ سال آینده، از فضای خشک منظر جلوگیری شد و طراوت فضای سبز از شهروندان دریغ نشد.

شهردار مشهد در خصوص طرح پادگان ارتش نیز گفت: با واگذاری این پادگان به شهرداری، ١٢٩ هکتار بوستان جنگلی به صورت فازبندی در حال اجرا و مطالعه است.

 پیمانکار تصفیه خانه سپتاژ برکنار شد

قلندر درباره طرح تصفیه خانه سپتاژ ( فاضلاب تانکری) نیز اظهار کرد: این طرح تکلیف شهرداری نبود اما به واسطه خطر تخلیه فاضلاب خانگی در کشف رود، شهرداری عهده دار این طرح شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات و وعده های ملی و دولتی در پرداخت تسهیلات در اجرای این طرح محقق نشده و هم اینک پیمانکار به دلیل تعلل در کار خلع ید و برکنار شد و تا شهریورماه پیمانکار جدید انتخاب شود.

شهردار مشهد افزود: تلاش می شود مشهد در حوزه زیست محیطی تهران دوم نشود، لذا اقداماتی از جمله توسعه فضای سبز، بازیافت زباله و توسعه حمل و نقل عمومی و حمل و نقل پاک با جدیت در دست اجرا است.

وی در خصوص مبارزه با فساد در شهرداری نیز گفت: با کنترل های دقیق در حوزه مبارزه با فساد در یک سال اخیر موضوعات مرتبط تقریبا صفر بوده است.

قلندر افزود: دنبال مچ گیری نیستیم اما با رصدهای دقیق از بروز تخلف جلوگیری می شود و پرونده خاصی در این خصوص نداریم.

مطالبه ٣٠٠ هزار میلیارد ریالی شهرداری از دولت

شهردار مشهد گفت: برای اداره و نگهداری شهر مشهد هر ماه ١٠ هزار میلیارد ریال توسط شهرداری هزینه می شود.

وی افزود: میزان مطالبه شهرداری از دولت ٣٠٠ هزار میلیارد ریال است که ١٢٠ هزار میلیارد ریال آن به صورت اسناد به سازمان برنامه و بودجه ارائه و ۵٠ هزار میلیارد ریال آن پذیرفته شده اما هنوز مبلغی پرداخت نشده است.

قلندر ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶٠ درصد از بدهی پیمانکاران شهرداری پرداخت شده است.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: مخاطب رسانه های فعال در مشهد از کل کشور بیشتر است و از اصحاب رسانه تقاضا داریم در پیگیری حقوق شهر مطالبه گری داشته باشند.

شهردار مشهد اضافه کرد: پاسخگویی به اصحاب رسانه از وظایف مدیران است و در این خصوص خود را موظف به پاسخگویی اصحاب رسانه می دانیم.

قلندر تا پایان کار در کنار شورا خواهد بود

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز با حضور در این نشست اظهار کرد: شهردار تا پایان کار شورا در کنار ما خواهد بود.

مجید طهوریان عسکریه اظهار امیدواری کرد: با تلاش روزافزون شهردار و حمایت شورای شهر سال خوبی برای توسعه مشهد رقم زده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha