۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱
کد خبر: 85557674
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

چگونه به امام زمان (عج) نزدیک شویم؟

تهران- ایرنا- پژوهشگر حوزه مهدویت با اشاره به فرازی از دعای عهد و برخی روایات گفت: مومنین با اینگونه کارها و با زیارت همدیگر و با گذشت از یکدیگر می توانید به ائمه معصومین نزدیک شوید و در نزد اهل بیت جایی برای خودتان پیدا کنید.

امروز ۱۴ مرداد مصادف با ۲۹ ماه محرم الحرام است و تا نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) ۴۰ روز فاصله داریم. به همین مناسبت هر روز یکی از پیام های مهدوی تقدیم دل های آماده منتظران ظهورش می شود. حجت الاسلام محمود اباذری در این زمینه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: یکی از دعاهای نورانی که معمولا منتظران و عاشقان امام زمان با آن انس دارند، دعای عهد است که هر روز منتظران با امام زمان(عج) تجدید پیمان می کنند.

وی افزود: این عهد و پیمان مفادی دارد و یکی از مفاد آن قول هایی است که ما به خدا و امام زمان (عج) می دهیم و می گوئیم «والسابقین لارادته» یعنی با همدیگر برای انجام خواست امام زمان مسابقه دهیم.

اباذری از اتحاد و همدلی به عنوان یکی از مصادیق خواست امام زمان (عج) یاد کرد و گفت: مفهوم این اتحاد و همدلی این است که ببینم کجا افتاده ای است تا دستش را بگیریم و اگر جوانی در گردنه های مشکلات اقتصادی از تشکیل خانواده بازمانده، همه دست به دست بدهیم تا این جوان با عزت و آبرومندانه خانواده تشکیل دهد یا اگر آبروی پدری برای تهیه جهیزیه دخترش در خطر است، با عزت و بی صدا و آبرومندانه این پدر را شاد کنیم تا این دختر سربلند به خانه بخت برود و اگر جایی بیمار یا گرفتاری هست به او کمک کنیم.

وی ادامه داد: در روایات آمده که با اینگونه کارها و با زیارت همدیگر و با گذشت از یکدیگر می توانید به ائمه معصومین نزدیک شوید و در نزد اهل بیت جایی برای خودتان پیدا کنید. در آخرین آیه سوره فتح نیز قرآن می فرماید «رحماء بینهم» باشید یعنی مومنان باید میان خود با مهربانی و عطوفت رفتار کنند و بغض و کینه خود را برای کفار قرار دهند که معنای «اشداء علی الکفار» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha