وزیری: شرایط این دوره‌ پارالمپیک متفاوت است/ شبیه‌سازی مسابقات را در اردوها داریم

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان گفت: رکوردهایی که نمایندگان سایر کشورها در جهانی چک ثبت کردند، رکورد بالایی بود و به همین دلیل شرایط ما آسان نیست ولی ما هم تیم ایران هستیم و همه تلاشمان را می‌کنیم که نتیجه خوبی بگیریم.

به گزارش ایرنا، هشتمین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی تیروکمان در راستای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، از هفتم تا نوزدهم مرداد ماه در مجتمع امام خمینی (ره) در لواسان در حال برگزاری است. غلامرضا رحیمی (خوزستان) علی‌سینا منشازاده (کرمان)، هادی نوری، سمیه رحیمی (اصفهان)، فاطمه همتی (آذربایجان‌ شرقی)، محمدرضا عرب‌عامری (تهران) ۶ ملی‌پوشی هستند که زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

میلاد وزیری (سرمربی)، زهرا شمس و مجید احمدی (مربیان) اعضای کادر فنی تیم ملی پاراتیراندازی را تشکیل می‌دهند.

از نکات جالب توجه در اردوی تیم ملی حضور علی‌سینا منشازاده و غلامرضا رحیمی است که در بازی‌های پارالمپیک توکیو نیز حضور داشتند و ۴ ملی‌پوش دیگر نخستین پارالمپیک خود را در پاریس تجربه خواهند کرد. رحیمی در پارالمپیک ریو نیز حضور داشت و مدال طلا کسب کرد.

در بازی‌های پارالمپیک توکیو زهرا نعمتی در ریکرو مدال طلا و رمضان بیابانی در کامپوند مدال نقره کسب کردند.

میلاد وزیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این هشتمین مرحله از اردوی آمادگی برای حضور در بازی‌های پارالمپیک هست که از هفتم تا ۱۹ مرداد ادامه دارد. در این اردو نفراتی که قرار است به پاریس اعزام شوند حضور دارند و از هفت تا سهمیه‌ای که داشتیم ۶ سهمیه تائید شده و خدا را شکر سطح آمادگی نمایندگان کشورمان خیلی خوب هست و روز به روز وضعیت بچه‌ها بهتر می‌شود و امیدواریم که نتیجه خوبی بگیریم.

وی در خصوص برگزاری اردو و پیکارهای جهانی چک نیز توضیح داد: بعد از پاراآسیایی هانگژو ورزشکاران تقریبا ۶ ماه بود که در هیچ اردویی شرکت نداشتند و اولین اردوی رسمی ما از ۵ فروردین امسال آغاز شد که در این ۵ ماهی که در خدمت بچه‌ها بودیم یک اعزام به مسابقات جهانی چک را داشتیم که نتایج خوبی هم توانستیم بگیریم که یک طلا و ۲ نقره و یک برنز گرفتیم و خدا را شکر شرایط خوب بود و در این مسابقات توانستیم یک نفر را به اردو اضافه کردیم که کلاس‌بندی نشده بود و در چک کلاس‌بندی نهایی شد و مانند دیگر ملی‌پوشان از شانس‌های کسب مدال است.

پیکارهای جهانی چک تیرماه امسال برگزار شد که در ماده کامپوند بانوان فاطمه همتی مدال نقره گرفت. در ماده تیمی کامپوند مردان، تیم کشورمان متشکل از سینا منشازاده و هادی نوری عنوان قهرمانی مسابقات و مدال طلا را از آن خود کرد و در ماده میکس کامپوند، تیم کشورمان (فاطمه همتی و هادی نوری) با ایستادن در جایگاه دوم موفق به کسب مدال نقره شد.

در ماده میکس ریکرو، تیم کشورمان متشکل از غلامرضا رحیمی و سمیه رحیمی در مرحله رده‌بندی موفق به کسب مدال برنز شد.

وزیری ادامه داد: ارزیابی ما از مسابقات، خوب بود و ایراداتی که بچه‌ها داشتند را توانستیم پیدا کنیم و در ۳ مرحله اردویی که بعد از جهانی چک داشتیم ایرادات ملی‌پوشان را برطرف می‌کنیم که در پارالمپیک مشکلی نداشته باشند.

تیم ملی پاراتیروکمان در دوره گذشته بازی‌های پارالمپیک در توکیو یک طلا و یک نقره گرفت. وی در خصوص اینکه آیا تیم ملی می‌تواند این دوره نتایج بهتری بگیرد، گفت: شرایط این دوره یک مقدار سخت‌تر از دوره قبل هست چرا که در سه چهار دوره گذشته طلایی که می‌گرفتیم توسط زهرا نعمتی بود و در این دوره خانم نعمتی را نداریم و شرایط برای تیم سخت است ولی خوب ملی‌پوشان همه تلاش خود را می‌کنند و البته تیم‌های دیگر هم بیکار نیستند و تلاش می‌کنند. رکوردهایی که نمایندگان سایر کشورها در جهانی چک ثبت کردند، رکورد بالایی بود و به همین دلیل شرایط ما آسان نیست ولی ما هم تیم ایران هستیم و همه تلاشمان را می‌کنیم که نتیجه خوبی بگیریم.

وی در خصوص تجربه پارالمپیکی ۲ ملی‌پوش یادآور شد: ورزشکارانی که اعزام می‌شوند چهار نفرشان پارالمپیک اول‌شان هست که به مرور توانستیم جذب و پرورشان بدهیم و شرایط خوبی دارند که نمونه‌اش فاطمه نعمتی است که در جهانی چک مقام دوم انفرای و دوم میکس را بدست آورد و در کنار نفرات با تجربه و پیشکسوت تجربه کسب می‌کنند.

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان در خصوص تجهیزات نیز گفت: ما درخواستمان را از اول فروردین دادیم ولی متاسفانه با توجه به شرایطی همچون اقتصادی، ارز، واردات و تحریم‌ها، شرایط برای واردات برخی تجهیزات این رشته سخت است با این وجود فدراسیون جانبازان و توان‌یابان در تلاش است که تجهیزات را در پایان این مرحله از اردو در اختیار بچه ها قرار دهند.

وزیری در خصوص پیش‌بینی شرایط جوی در زمان مسابقه در پاریس گفت: حتما ساعت‌های تمرینی خودمان را با ساعت مسابقات در پاریس در این اردو و اردوی بعدی تطبیق خواهیم داد. تقریبا یک ماه دیگر مسابقات در پاریس برگزار خواهد شد و شرایط آب و هوایی یک ماه دیگر با الان کاملا متفاوت است اما پیش‌بینی برخی موارد را نیز انجام دادیم و حتی علاوه بر شرایط آب‌وهوایی در زمان برگزاری مسابقات سروصدای زیادی در اطراف زمین هست که سعی می‌کنیم همه این موارد را در تمرینات شبیه‌سازی کنیم که ان‌شاالله بچه‌ها با مشکل مواجه نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha