حفاظت از ۱۵ هزار هکتار از عرصه‌های ملی چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان از برجسته‌ترین استان‌ها در مقابله با پدیده زمین‌خواری است گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و با همکاری شورای حفظ حقوق بیت‌المال در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی حدود ۱۵هزار هکتار از اراضی ملی حفاظت شده و اجازه نداده‌ایم از مالکیت دولت خارج شود.

اصغر احمدی روز یکشنبه با حضور در گفت و گو با ایرنا افزود: حفظ اراضی ملی در مقابل پدیده زمین‌خواری کاری ارزشمند است و جلو هرگونه تعدی به اراضی ملی از سوی سودجویان گرفته می‌شود.

وی با اشاره به رفع تصرف و قلع و قمع بنا در سطح ۶۷۱ هکتار زمین در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به طور کلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص پدیده زمین‌خواری و افراد زیاده‌خواه با کسی تعارف ندارد و براساس قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

حفاظت از ۱۵ هزار هکتار از عرصه‌های ملی چهارمحال و بختیاری انجام شد

جنگل‌ها و مراتع وقف‌پذیر نیستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در خصوص اینکه آیا جنگلی وقف در این استان وجود دارد افزود: براساس اعلام علما جنگل‌ها و مراتع وقف پذیر نیستند و امری غیرممکن است چون مالکیت خصوصی ندارد.

احمدی با بیان اینکه واقف مالی را که وقف می‌کند باید مالک آن باشد گفت: مالک جنگل و مرتع خدا است براین اساس یک سانتی‌متر از این عرصه‌ها نه تنها قابل وقف نیست بلکه هرگونه ادعای وقف در این خصوص پذیرفتنی نیست و قابلیت استماع در مراجع قضایی ندارد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha