۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85557756
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سفیر بلاروس در ایران: آماده همکاری با ملایر در حوزه چوب و کشمش هستیم

همدان- ایرنا- سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای ملایر آماده همکاری تجاری و اقتصادی با این شهرستان در حوزه‌های چوب و کشمش هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دیمیتری کالتسوف روز یکشنبه در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان افزود: پیشنهاد دارم کارگروه ویژه از هم اکنون تشکیل دهیم.

وی بیان کرد: اراده ما بر ادامه واردات کشمش و انگور به کشور بلاروس و مراوده تجاری در حوزه چوب با ملایر است.

سفیر کشور بلاروس در جمهوری اسلامی ادامه داد: همه درباره این محصولات ملایر می‌دانند و آماده همکاری و فعالیت اقتصادی با این شهرستان هستیم.

کالتسوف گفت: نوع اصلی چوب در بلاروس، چوب کاج است و می‌خواهیم که ابعاد و حجم مورد درخواستی خود را به ما اعلام کنید.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز اظهار کرد: استان همدان یکی از نقاط اصلی و محور تمدن دنیا محسوب می شود و پایتخت تعدادی از امپراطوری‌های بزرگ دنیا بوده است.

"سلمان اسماعیلی" افزود: ما صاحب یک تمدن چند هزار ساله هستیم و با کشور بلاروس در تمام این سالها یک روابط رو به رشد و توسعه و دوستانه داشتیم.

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی علی‌رغم تعاملات خوب این دو کشور، در حوزه تجارت و بازرگانی مغفول مانده که می‌تواند عامل مهم توسعه باشد.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: ظرفیت‌های رقابتی در تراز جهانی مطرح شده در حوزه‌های مهمی همچون انگور و کشمش و مبلمان منبت داریم که می‌توانیم کارهای بزرگی را در بلاروس دنبال کنیم.

اسماعیلی تاکید کرد: یکی از این حوزه‌ها انگور و کشمش است که ثبت جهانی شده و به صورت میانگین سالانه ۴۵ هزار تن کشمش صادر می‌کنیم که این ظرفیت تا چند برابر قابل افزایش است.

وی یادآور شد: در عین حال یکی از عمده‌ترین مصرف کنندگان و واردکنندگان چوب هستیم که حجم قابل قبول تولید چوب در کشور بلاروس، برای بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان ملایر قابل استفاده است.

معاون استاندار همدان گفت: متکی بر دو موضوع حوزه مبل و منبت و انگور و کشمش هستیم که ظرفیت‌های قابل قبولی وجود دارد و می‌توانیم سطح تجاری را به میزان قابل قبولی توسعه دهیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این نیازمند این است که تیم‌های ما سخت کار کنند و شرایط لازم را برای توسعه سطح تجاری با کشور بلاروس آماده کنیم.

وی افزود: حضور سفیر بلاروس نقطه عطفی برای توسعه روابط دوجانبه است و ماموریت و همکاری بسیار خوبی بین ایران و بلاروس وجود دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی با این کشور داریم.

سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار با استاندار همدان نیز از آمادگی بازرگانان و فعالان اقتصادی این کشور برای همکاری و تعاملات اقتصادی با بازرگانان همدانی خبر داد.

به گزارش ایرنا، بلاروس با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت در شرق اروپا واقع شده است.

مینسک پایتخت این کشور واقع در اروپای شرقی است.

به گزارش ایرنا؛ ملایر دارای برند جهانی در انگور و کشمش و مبلمان منبت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha