۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 85557779
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سمنان به استان‌های صادرکننده گوشت مرغ پیوست

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 85557779
سمنان به استان‌های صادرکننده گوشت مرغ پیوست

سمنان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به آغاز صادرات مرغ از این استان، گفت: ۹۳ تن گوشت مرغ امسال از سمنان صادرات شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال برای نخستین بار ۸۷ تن مرغ کامل و ۶ تن قطعه‌بندی مرغ از سمنان صادر شد. کشورهای ترکمنستان و عراق مقصد گوشت مرغ صادراتی از مبدا سمنان است.

وی با تاکید بر اینکه امسال نخستین سال است که صادرات مرغ از مبدا سمنان انجام شد، اضافه کرد: سمنان ظرفیت صادرات سالانه تا ۱۲ هزار تن گوشت مرغ دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید مرغ گوشتی در این استان، بیان کرد: صادرات ‌گوشت مرغ با هدف حفظ امنیت غذایی این استان در دستور کار قرار گرفته است.

صادرات، تضمینی برای تداوم تولید

وی افزود: با افزایش میزان صادرات قیمت کاهشی نمی شود و تولید به صورت منظم و دائمی ادامه پیدا می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه مازاد تولید مرغ صادر می‌شود، گفت: افزایش ترغیب مرغ‌داران به افزایش جوجه‌ریزی از دیگر اهداف مهم صادرات به شمار می‌رود.

۴۹۹ واحد با ظرفیت ۱۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۷۴ قطعه در بخش صنعت طیور استان سمنان فعال است. از مجموع واحدهای فعال در زمینه صنعت طیور در استان سمنان ۳۸۶ واحد مربوط به پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۸۰۰ قطعه است.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha