سنجش نوآموزان سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه از مرز ۸۳ هزار نفر فراتر رفت

زاهدان - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۳ هزار و ۱۷۴ نوآموز این استان تاکنون از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

ذبیح الله اللهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با توجه به تمدید نوبت گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در سیستان و بلوچستان تا ۱۰ تیرماه ضروری است خانواده‌ها این فرآیند را از طریق سامانه my.medu.ir انجام دهند.

وی با بیان اینکه سنجش دانش آموزان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در سیستان و بلوچستان انجام می شود، ادامه داد: همچنان ۱۰ هزار نفر از کودکان استان برای ورود به مدرسه نیازمند سنجش هستند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: متولدین ١٣٩۶/۰۷/۰۱ تا ۱۳۹٩/۰۷/۰۱ که در مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول یا پیش دبستانی یک و ٢ می‌شوند، حتما باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان ۴۰ پایگاه فعال سنجش بدو ورود در نظر گرفته شده که نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و تحصیلی مورد سنجش قرار می‌دهند.

الهی بیان کرد: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی(سنجش هوش کلامی و غیر کلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر)، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز ‌تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha