حقوق بشر اسلامی در برابر حقوق بشر آمریکایی قرار دارد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه حقوق بشر اسلامی در برابر حقوق بشر آمریکایی قرار دارد، گفت: در ماه‌های اخیر شاهد نمایش رفتارهای ضدحقوق بشری رژیم اسرائیل و متحدانش هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، رسول بهرامی پور در همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز بسیج حقوقدانان، با گرامیداشت یاد شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران احیای گفتمان حقوق بشر اسلامی است که امام خمینی(ره) از همان ابتدای نهضت به دنبال همین موضوع بود.

وی ایران را احیاگر حقوق بشر اسلامی در دنیا دانست و افزود: این تفکر در مقابل حقوق بشر آمریکایی قرار دارد و وظیفه داریم در این حوزه‌ها نقش‌آفرین باشیم و با انسجام فکری، فهم مشترک و وحدت رویه با حقوق بشر آمریکایی مقابله کنیم.

بهرامی پور با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی و متحدانش نمایشگاهی از رفتارها و اقدامات ضدحقوق بشری را در جنگ غزه به نمایش گذاشته اند، گفت: امروز فرصتی برای اعلام مواضع انقلابی حقوقدانان و بیان کمک این قشر به دستگاه‌های حقوقی و مردم در امور مختلف حقوقی است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به عضویت پنج هزار حقوقدان در این نهاد، افزود: بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی یکی از وظایف این نهاد مردمی است.

وی به اجرای طرح ملی حقوق یاران اشاره کرد و گفت: در این طرح حقوقدانان در یک شبکه واحد تخصصی با حضور در مساجد به مردم خدمات و مشاوره حقوقی می دهند.

تشکیل جبهه حقوقی متحد علیه ظالمان ضروری است

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید جبهه‌ای را در حوزه حقوقی به روی دشمن باز کنیم و این کار به دست بسیج حقوق‌دانان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امروز زمان یک انقلاب بزرگ حقوقی فرا رسیده است، اظهار داشت: حاکمیت یک نظام حقوقی غربی آزمایش خود را پس داده است؛ نظامی که در آن کشتن هزاران کودک و انسان‌های بی‌گناه مشروع و قابل قبول و تاسیس  شکنجه‌گاه‌هایی مثل گوانتانامو و ابوغریب مشروع است.

نقدی ادامه داد: نظام ظلم تا آنجایی پیش رفته که پرونده‌هایی را که هیچ ربطی به ایران ندارند، به ایران مرتبط کردند و ما سکوت کردیم در حالی که باید برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌دادیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با انتقاد از اینکه در سال های گذشته برای عاملان و عامران ترورهای صورت گرفته علیه مردم ایران پرونده قضایی تشکیل نشده است، اظهار داشت:‌ این در حالی است که عوامل اصلی این کشتارها و حامیان آن‌ها آزادانه در حال رفت و آمد به کشورهای مختلف هستند.

وی در ادامه به جنایات انگلیس در ایران که سبب مرگ میلیون‌ها ایرانی در زمان جنگ جهانی اول شدند، اشاره کرد و افزود:‌ باید در عرصه قضایی این موارد را مورد پیگیری حقوقی قرار دهیم و ودر این راستا بسیج حقوق‌دانان می تواند برای بیان این ظلم‌ها پیشتاز باشد و آنان را رسوا کند.

نقدی بر ضرورت اتحاد در عرصه های حقوقی یادآور شد: ظالمان عالم تا به امروز بیش از ۵۰۰ پرونده به دلایل واهی علیه ایران تشکیل داده‌اند و حتی پرونده‌هایی که هیچ ربطی به ایران ندارد را به کشورمان مرتبط کرده اند.

باید اتحادیه حقوقی محور مقاومت اسلامی تشکیل شود

در ادامه، آیت الله عباس کعبی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز جهان به دو بلوک تقسیم شده که در یک سوی آن اسلام ناب محمدی و محور مقاومت قرار دارد، افزود: در طرف دیگر جریانی به سرکردگی آمریکا و رژیم اسرائیل است.

وی با اشاره به سازوکاری که برای جلوگیری از جنگ پس از جنگ جهانی دوم پیش بینی شد، افزود: بعد از این سال‌های فراوان چه اتفاقی افتاد؟ نه تنها جلوی جنگ‌ها گرفته نشد بلکه در قالب نظم نوین جهانی مداخله در امور داخلی کشورها را به مداخله پیش‌دستانه بشردوستانه تبدیل کردند و نگاهی از بالا به پایین به کشورها داشتند.

کعبی جریان مقاومت اسلامی را برآمده از انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: باید اتحادیه حقوقی محور مقاومت اسلامی برپایه اعلامیه حقوق بشر اسلامی تاسیس شود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اعلامیه حقوق بشر اسلامی بر اساس تمامی مذاهب اسلامی است که می توان آن را به پیش برد.

وی به کشتار مردم بی دفاع غزه از سوی صهیونیست ها اشاره کرد و گفت:همانگونه که در جریان انقلاب اسلامی با استبداد داخلی جنگیدیم، باید با استبداد و استکبار جهانی هم مبارزه کنیم. 

کعبی به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر حماس در تهران اشاره کرد و افزود: این حق ایران است که به دلیل شهادت میهمان ویژه کشور و یک مقام دیپلمات و تجاوز به حاکمیت خود حق انتقام داشته باشد و بر این اساس پاسخ‌های مقاومت در راه است.

کرامت انسانی در اسلام بر قانون مقدم است

معاون اول قوه قضاییه نیز در این رویداد با بیان اینکه کرامت انسانی در اسلام بر قانون مقدم است، گفت: این در حالی است که در اعلامیه حقوق بشر، ظالم کرامت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با اشاره به جنایت رژیم صهیونسیتی در غزه افزود: بر اساس قوانین حقوق بشر غربی، رژیم صهیونسیتی با وجود این جنایت گسترده کرامت دارد.

وی با اشاره به نگاه اسلام به انسان اظهار داشت: در اسلام همواره انسان کریم و عزیز است زیرا خداوند انسان را عزیز خلق کرده و این کرامت باید حفظ شود. این مبنایی است که انسان‌ها وقتی جنایت هم می‌کنند کرامت دارند و کسی نمی‌تواند به آن‌ها تعرض کند نه تعرض بلکه آن‌ها را محاکمه کند.

معاون اول قوه قضائیه به تشکیل پرونده قضایی علیه جنایات منافقین اشاره کرد و گفت: در خصوص پرونده‌های دیگر و جنایت‌های دیگر کار تحقیقاتی در حال انجام است و آمادگی داریم تا همانند منافقین، برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل شود.

حجت الاسلام خلیلی خواستار آن شد که حقوقدانان بسیجی فعالانه به این عرصه‌ها ورود کنند.

وی افزود: ما امروز با دنیای غرب و با حقوق بشر غربی فاصله داریم این ناشی از ادبیات دینی ماست و ادبیات انسانی و الهی ماست و وقتی مراجعه می‌کنیم و با ادبیاتی مواجه می‌شویم که از انسانیت به دور شد شاهد این همه جنایت می‌شویم نه فقط اسرائیل بلکه همه آن‌هایی که برای او کف می‌زنند با این مبنا جلو می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha