۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85557867
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آسفالت معابر ۳۲ روستای مینودشت+ فیلم

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۰
کد خبر: 85557867
آسفالت معابر ۳۲ روستای مینودشت+ فیلم
آسفالت معابر روستایی مینودشت

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مینودشت از آغاز عملیات آسفالت معابر ۳۲ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: بهسازی معابر این روستاها با حجم ۹۴ هزار مترمربع آسفالت تا پایان سال انجام خواهد شد.

سیدقربانعلی میر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسفالت معابر روستایی ۲ بخش مرکزی و کوهسارات مینودشت در سه مرحله انجام خواهد شد که مرحله نخست آن با آسفالت معابر هفت روستا آغاز شده است.

وی حجم آسفالت مورد نیاز هفت روستا را ۲۴ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: هزینه هر مترمربع زیرسازی و آسفالت حدود ۶ میلیون ریال است.

میر از مشارکت دهیاران، شوراهای روستایی و بخشداران مرکزی و کوهسارات در طرح بهسازی معابر روستایی مینودشت هم خبر داد و اظهار کرد: عملیات زیرسازی معابر توسط دهیاران و آسفالت نیز برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیر بنیاد مسکن مینودشت که شهرستان همجوار گالیکش نیز درحوزه فعالیت این اداره است، ادامه داد: تاکنون زیرسازی ۵۰ درصد روستاهای هدف امسال برای آسفالت توسط دهیاران مینودشت آماده شده است.

وی گفت: هدف بنیاد مسکن آسفالت معابر روستایی مینودشت با اولویت مناطق کوهستایی است تا قبل از شروع فصل سرما و بارش‌ها، عملیات پخش آسفالت در معابر پایان یابد.

میر همچنین گفت: شهرستان مینودشت در مجموع ۷۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و کوهسارات دارد که تاکنون در ۹۱ درصد آنها مرحله نخست طرح هادی اجرا شده است.

وی طول معابر روستایی مینودشت را ۱۴۰ کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون ۴۰ کیلومتر از این معابر زیرسازی و آسفالت شده است.

مدیر بنیاد مسکن مینودشت ادامه داد: با اجرای ۹۴ هزار مترمرمربع آسفالت در معابر ۳۲ روستای مینودشت درسال جاری، ۲۰ کیلومتر دیگر از معابر روستایی این شهرستان بهسازی خواهد شد.

آسفالت معابر ۳۲ روستای مینودشت+ فیلم
زیرسازی معابر روستایی مینودشت

بخشدار مرکزی مینودشت هم در همین پیوند با قدردانی از تلاش‌های بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت آسفالت معابر روستایی این بخش با مشارکت دهیاری‌ها و شوراها، گفت: برنامه آسفالت معابر روستایی از محل قیر یارانه‌ای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ درحال انجام است.

محمدرضا قره‌جانلو افزود: هم اکنون زیرسازی روستاهای «شرکت صحرا، القجر، کلوکند، مبارک آباد، ده حسین کُرد و عباس آباد املاک» توسط دهیاران تکمیل و آماده آسفالت است.

وی اضافه کرد: با تلاش دهیاران و خودیاری اهالی، زیرسازی معابر روستاهای «ریگ چشمه بالا، قلعه قافه بالا، یکه سور، آرام نرو بالا، تخت، دروک، معرکه محله، سنچولی‌آباد، پرسه‌سو، کویت محله، گوگل، قلعه‌چه، بازگیر، امام عبدالله، کلوکند و ده‌عبدالله» نیز درحال زیرسازی است.

قره جانلو ادامه داد: اجرای نهضت آسفالت معابر علاوه بر توسعه و عمران روستاها به افزایش رفاه اجتماعی و رضایت عمومی اهالی کمک زیادی می‌کند.

به گفته وی، بخش مرکزی مینودشت، ۲ دهستان و ۵۴ روستا با جمعیت تقریبی ۳۲ هزار نفر دارد.

شهرستان مینودشت حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha