۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷
کد خبر: 85557876
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸ هزار سند دریانوردی در هرمزگان صادر شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷
کد خبر: 85557876
بیش از ۸ هزار سند دریانوردی در هرمزگان صادر شد

بندرعباس - ایرنا - معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هشت هزار و ۱۹۶ فقره سند دریانوردی از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال در این استان صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: آمار صدور اسناد دریانوردی در هرمزگان در مدت مشابه سال قبل هفت هزار و ۴۹۹ سند بوده است.

وی با اشاره به وجود ۳۸ هزار و ۷۲۳ دریانورد در هرمزگان ادامه داد: از این تعداد ۳۰ هزار و ۴۱۶ نفر در سمت‌های نزدیک به ساحل، پنج هزار و ۳۶۰ نفر در زمینه صیادی و ۲ هزار و ۸۴۷ نفر در سمت‌های نامحدود مشغول به کار هستند.

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر بالاترین آمار صدور اسناد دریانوردی در کشور با ۳۵ درصد مربوط به استان هرمزگان است.

مکی‌زاده با بیان اینکه در چهار ماهه امسال نیز ۵۹۹ نفر در آزمون‌ها و دوره‌های مراکز آموزشی دریانوردی استان شرکت کردند، افزود: با برگزاری ۲۳۹ دوره آموزشی دریانوردی در ۱۶ شعبه مراکز آموزشی دریانوردی استان فراگیران به دیگر استان‌ها اعزام نمی‌شوند.

وی، تجهیز و تکمیل پنج مرکز آموزشی دریانوردی با اتاق دود استاندارد مجهز بر سیستم هشدار حریق و سیستم ثابت گاز کربنیک اطفای حریق با مه‌پاش و با توجه به الزامات کنوانسون STCW برای آموزش بهتر ایمنی دریانوردان از دیگر این اقدامات عنوان کرد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد مشابه محیط کاری دریانوردان در کشتی می تواند تاثیر به‌سزایی در ارتقا دریانوردان داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha