رئیس منابع طبیعی ارسنجان: مناطق آسیب دیده را احیا می‌کنیم

شیراز-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان گفت: برخی مناطق جنگلی به خصوص مناطق رویشی پسته وحشی (بنه) این شهرستان بنا به دلایلی از جمله چرای دام، آتش‌سوزی، تغییر کاربری زمین، بهره‌برداری نامناسب از محصولات جانبی، عوامل ژنتیکی، محیطی و نیز عوامل انسانی مورد تخریب قرار گرفته که با اقدامات هدفمند مانع تخریب بیشتر می‌شویم و مناطق آسیب‌دیده را احیا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خسروانیان در آیین گرامیداشت روز جنگلبان با اشاره به نقش و جایگاه جنگلبان در حفظ و نگهداری منابع طبیعی گفت: طبیعت و محیط زیست موهبتی خدادادی است که در اطراف هر موجود زنده ای وجود دارد و ادامه حیات به آن وابسته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان ادامه داد: در این میان جنگل‌ها اکوسیستم‌های طبیعی با ارزشی هستند که در آنها تنوع بالایی از گونه‌های گیاهی و جانوری وجود دارد و این مناطق به عنوان یکی از مهمترین منابع تولید آب کشور محسوب می‌شوند که در حفظ حیات وحش، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش تنوع‌زیستی‌، تلطیف آب و هوا نقش دارند.

خسروانیان اضافه کرد: متأسفانه امروزه به رغم همه اقدامات صورت گرفته در زمینه فرهنگ‌سازی، شاهد تخریب کمی و کیفی منابع با ارزش طبیعی ،از جمله جنگل‌ها هستیم و همچنان باید در مسیر صیانت و حفاظت از این میراث گام برداریم.

وی گفت: همراهی و یاری همه مردم با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و جنگلبانان باعث رسیدن هر چه سریعتر به اهداف و دلگرمی مجموعه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با تجلیل از نقش جنگلبانان در صیانت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان، گفت: هر ساله مردم فهیم شهرستان با برپایی مراسم مختلف روز جنگلبان را گرامی می‌دارند؛ امسال نیز گروهی از مردم طبیعت دوست و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد با حضور در اداره شهرستان از محافظان منابع طبیعی قدردانی کرده و به آنان ادای احترام کردند.

رئیس منابع طبیعی ارسنجان: مناطق آسیب دیده را احیا می‌کنیم

شهرستان ارسنجان واقع در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز، دارای ۱۲۸ هزار هکتار اراضی ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha