انتشار برخی خبرهای نادرست در حوزه سلامت، احساسات عمومی را جریحه‌دار می‌کند+فیلم

یزد- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: انتشار برخی از مطالب نادرست در حوزه سلامت ممکن است موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شود.

به گزارش ایرنا، دکتر "سید مهدی هاشمی باجگانی" رور یکشنبه در جریان بازدید از ایرنا یزد که برای عرض تبریک روز خبرنگار انجام شد، افزود: از اصحاب رسانه استان انتظار است که قبل از انتشار یک مطلب، صحت و سقم آن را از روابط عمومی دانشگاه سوال کنند تا مطلب با اطلاعات دقیق و درست توسط روابط عمومی در اختیار آنها قرار گیرد و منتشر شود زیرا اعتماد مردم به جامعه پزشکی بسیار ارزشمند است و این اعتماد به آسانی به دست نیامده که به راحتی از دست برود.

وی ادامه داد: از رسانه های جمعی انتطار است که اخبار حوزه سلامت را با دقت، صراحت و با سرعت اطلاع رسانی کنند ضمن اینکه پذیرای انتقادی‌های منصفانه اصحاب رسانه هستیم زیرا اعتقاد داریم که این قشر ضمن اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات را مشاهده می کنند؛ برخی از مسائل هم توسط مردم به آنها گزارش می شود.

هاشمی باجگانی در ادامه ضمن قدردانی از خبرنگاران ایرنا مرکز یزد بخاطر انعکاس صحیح اخبار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: خبرنگاران این رسانه، صحت ، دقت و سرعت را سرلوحه کار خود قرار دادند و اگر هم انتقادی وجود داشته، به موقع اطلاع رسانی کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: همچنین ایرنا مرکز در جهت رفع ابهامات و مشکلاتی که در حوزه سلامت وجود داشته دانشگاه را یاری کرده و با دریافت اطلاعات دقیق، اطلاع رسانی کرده است.

میزان خطای پزشکی در استان یزد کمتر از کشور است

هاشمی باجگانی در ادامه با بیان اینکه حوزه پزشکی با چالش های متعددی روبروست زیرا با روح و جسم انسانها سر و کار دارد گفت: وسعت خدمات جامعه پزشکی بسیار گسترده است و برخی از بیمارستان های دولتی استان روزانه به طور متوسط حدود یکهزار نفر مراجعه کننده دارند که از این تعداد دو سوم آنها به اورژانس مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: امکان دارد که با این حجم خدمات، خطایی نیز رخ دهد، البته سعی تمام کادر درمان استان بر این است که هیچ خطایی صورت نگیرد ضمن اینکه این قشر با دقت ، جدیت ، تلاش و تکیه بر علم تکنولوژی روز در حوزه سلامت فعالیت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: میزان خطای پزشکی و نارضایتی از عملکرد کادر درمان استان نسبت به متوسط کشوری کمتر است که این باعث افتخار است که خوشنامی جامعه سلامت و خدمات خدمتگزاران این حوزه در استان موجب شده که این استان پناهگاه بیماران استانها دیگر باشد و با رضایت روند درمان خود را طی کنند.

هاشمی باجگانی گفت: وجدان کاری ، حاذق بودن ، توانمندی و اعتماد به کادر درمان و خصوصیات بارز مردم این استان باعث شده بیماران از استانهای همجوار برای درمان به مراکز درمانی استان مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha