بیشترین روش دریافت زکات به صورت نقدی است

تهران- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه روش نقدی دربین روش‌های پرداخت زکات بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است، گفت: سال گذشته هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال زکات به صورت نقدی به حساب این نهاد واریز شد.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد امام خمینی (ره)، حبیب‌اله آسوده افزود: سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۶ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال زکات در سراسر کشور جمع‌آوری شد که از این میزان ۱۴ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال زکات مستحب و ۳ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال زکات واجب بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۸ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال نیز مربوط به فطریات، کفارات و رد مظالم بوده که در سال ۱۴۰۲ جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: بر همین اساس از نظر روش‌های دریافت زکات نیز هزار و 559 میلیارد ریال زکات به صورت نقدی و واریز به حساب امداد و 3 هزار و 707 میلیارد ریال نیز به صورت غیر نقدی و اهدایی به کمیته امداد بوده است.

آسوده اظهار کرد: کمک مستقیم خیران و حامیان نیز در بخش زکات ۱۰ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال را شامل شده است و مراکز نیکوکاری نیز ۱۱ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، زکات جمع‌آوری شده در راه توانمندسازی نیازمندان و محرومان مصرف می‌شود و تامین هزینه‌های معیشتی، حمایتی و توانمندسازی در اولویت توزیع زکات است که ۹۰ درصد آن صرف این امور می‌شود.

۱۰ درصد مابقی نیز در بخش‌های عمرانی روستاهای محروم کشور هزینه می شود، کمک به تامین هزینه تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، اجرای طرح‌های عام المنفعه و تامین جهیزیه از دیگر موارد هزینه کرد زکات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha