موسسان مدارس غیردولتی پیشران تحول در مدارس دولتی باشند

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: موسسان مدارس غیردولتی با نوآوری می‌توانند برای مدارس دولتی پیشران تحول باشند و با بالابردن سطح این مدارس، رقابت سازنده‌ای بین مدارس دولتی و غیردولتی در کشور ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، غلامعلی حدادعادل در مراسم افتتاحیه جشنواره آفرینو (اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی) اظهار کرد: خداوند انسان را در احسن تقویم آفریده است، معلمان و مدرسه دارها، تربیت انسان را دنبال می‌کنند که یک افتخار و نعمت بزرگ است.

وی افزود: تربیت نسل آینده بهترین خدمت به کشور است و معلم همیشه وجود خود را در شاگرد خود می‌بیند و این نعمت بزرگی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اکنون دنیا با توجه به پیشرفت‌هایی که دارد، در مسابقه نوآوری است. هر فردی در این مسابقه فعال تر باشد برتر خواهد بود. جهان امروز عرصه رقابت در نوآوری هاست.

حدادعادل خاطرنشان کرد: نوآوری در آموزش و پرورش بیش از جاهای دیگر، میدان دارد چراکه یک فرآیند مشترک میان معلم و دانش آموز و یک کار انسانی متقابل است.

وی افزود: آموزش و پرورش بویژه مدارس غیردولتی میدان گسترده نوآوری است که مستلزم ۳ شرط است؛ فردی می تواند نوآوری کند که تفکر ، اعتماد به نفس و آزادی داشته باشد که در مدارس غیردولتی آزادی عمل بیشتر از مدارس دولتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: از همه مدیران مدارس غیردولتی در خواست دارم تربیت مدیریتی را در مدارس فراموش نکنند، در واقع نوآوری فقط در آموزش و تجهیزات نیست بلکه جنبه های مختلف دارد و باید بتوان دانش آموزان را مدیر تربیت کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت در عرصه‌های نوآوری مورد توجه باشد، گفت: به فکر این نباشیم که دانشمند تربیت کنیم بلکه باید بتوانیم دانشمند با عرضه و مدیر تربیت کنیم که او با دانش خود بتواند کشور را اداره کند.

۲۷۰ هزار نوجوان جویای کار به مدارس غیردولتی دعوت شدند

اکبر حلیم زمهریر مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۲۷۰ هزار نوجوان جویای کار به مدارس غیردولتی دعوت شدند، گفت:  این جشنواره براساس تحقق فرمایش مقام معظم رهبری راه اندازی شده است.

وی افزود: در پایان جشنواره افراد برگزیده معرفی می شوند و ابتکارات و خلاقیت‌های اعضای موسسان مدارس غیردولتی، اعم از دولتی و غیردولتی ساری و جاری خواهد شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی بیان کرد: ۲.۵ میلیون دانش آموز در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند همچنین ۲۷۰ هزار نوجوان جویای کار را در مدارس خود دعوت به کار کردیم و ده‌ها همت منابع مادی موسسان را به کمک حوزه تعلیم و تربیت آوردیم.

حلیم زمهریر اظهار داشت: ۷ هزار اثر در مدت کوتاه راه اندازی این جشنواره به دبیرخانه رسیده است که برگزیدگان از بین این تعداد انتخاب و معرفی خواهند شد.

تشکیل کارگروه تسری ابتکارات در آموزش و پرورش پس از برگزاری جشنواره آفرینو"

همچنین روح‌الله لطفی دبیر جشنواره آفرینو اظهار کرد: جشنواره آفرینو از جنس خلاقیت و نوآوری است که به عنوان اولین جشنواره ابتکارات در حوزه مدارس غیردولتی برگزار می‌شود و اهدافی مانند شناسایی ابتکارات و ترویج و تسری این ابتکارات در مدارس سراسر کشور را دنبال می کند.

وی افزود: با ارائه فراخوان رسمی در دی ماه، این جشنواره با محور و موضوعات نوآوری در فرایندهای تربیتی، نواوری در طراحی فرایندهای آموزشی و پژوهشی، خلاقیت در نوع مدیریت مدارس، ابتکار در نوع مشارکت و تعاون، نوآوری در محیط‌های تعلیم و تربیت براساس تنوع محیط های یادگیری در سند تحول بنیادین، نوآوری در مبانی نظام تعلیم و تربیت برگزار می شود.

وی اظهار کرد: بیش از ۶ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده و داوری در سه سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری انجام شده که در نهایت ۲۰ اثر داوری شد و در مراسم اختتامیه آثار برتر معرفی می شوند. همچنین کارگروه تسری ابتکارات در آموزش و پرورش بعد از جشنواره شکل می گیرد و محتواهایی تهیه می شود تا به کل کشور ارسال شود.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره آفریننو با مشارکت سازمان مدارس غیر دولتی و معاونت علمی ریاست جمهوری برای تبدیل ایده‌های خلاقانه به کالا و خدمات نوآورانه، ۱۴ و ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha