نگاه آمریکا به پدیده جنگ، پیگیری اهداف کاسبکارانه است+ فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- جانشین قرارگاه شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: بزرگترین پیام از جنگ بین کشورها در دو قرن اخیر، دنباله‌روی آمریکا برای تحقق منافع مادی و در واقع نگاه خصمانه این کشور به پدیده جنگ، پیگیری اهداف کاسبکارانه است.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد صادق نوری روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در تربت‌حیدریه افزود: اوج این نگاه را سال ۱۹۴۵ بعد از پایان جنگ جهانی دوم شاهدیم که آمریکا از اوضاع در هم ریخته اروپا، برای تامین منافع خود بهره جست.

وی بیان کرد: اکنون که در قرن ۲۱ قرار داریم هر چند شاهد جنگ‌های نظامی و تسلیحاتی بزرگ نظیر جنگ جهانی دوم نیستیم، اما از حیث تغییر شیوه، جهان درگیر جنگ‌های به مراتب بزرگ‌تر و مخرب‌تر با محوریت آمریکا شده و آن جنگ نرم، اطلاعاتی و ذهنی است.

جانشین قرارگاه شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش افزود: در شیوه نوین دیگر خبری از اهداف نظامی در یک جغرافیای خاص همچون قرن بیستم نیست، بلکه هدف اصلی در این شیوه تسخیر مغزها و شستشوی ذهن افراد و به عبارت بهتر، جغرافیایی فکری افراد، مورد حمله قرار گرفته‌ است.

نوری با بیان اینکه اکنون موظف هستیم در جبهه خاکی و هم در جغرافیای ذهنی، همه موضوعات را در رصد داشته‌ باشیم، لذا اینک با افتخار اعلام می‌داریم تامین امنیت لحظه به لحظه مرزهای شرقی ایران عزیز، در رصد این یگان نظامی و کلیه تحرکات فراسوی مرزها را زیر نظر داریم.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات امیر سرتیپ دوم ستاد «بختیار کرمی‌نیا» فرمانده سابق تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در تربت‌حیدریه تجلیل و سرهنگ ستاد «محمدرضا داودی‌کیا» به عنوان فرمانده جدید این یگان نظامی معرفی شد.

«امیر بختیار کرمی‌نیا» اکنون به عنوان فرمانده لشکر ۸۴ خرم‌آباد به ارایه خدمت مشغول است و سرهنگ «داودی‌کیا» نیز پیشتر جانشین فرمانده تیپ ۱۷۷ بود.

به گزارش ایرنا، تیپ مستقل پیاده ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمدجعفر نصر اصفهانی مستقر در تربت‌حیدریه خرداد سال ۹۰ از لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه‌ (ع) خراسان جدا و از آن تاریخ ماموریت خود را به صورت مستقل انجام می‌دهد.

این یگان نظامی تاکنون هزار و ۵۲۰ شهید و افزون‌ بر سه هزار جانبار تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده‌است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha